مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در بندر بریس سالانه در حدود 7 هزار تن ماهی تجاری به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان و 19 هزار تن ماهی صنعتی با ارزش تقریبی 114 میلیارد تومان تخلیه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،هدایت الله میرمرادزهی افزود: بندر بریس بخش اعظمی از نیاز ماهی بازارهای داخلی استان و کشور و همچنین نیاز کارخانجات کنسرو ماهی را تامین می‌کند.

وی اظهار کرد: این بندر به 141 فروند لنج و 264 فروند قایق صیادی خدمات ارائه می‌کند و علاوه بر آن شناورهای لنج گواتر نیز به دلیل عدم وجود اسکله صیادی در آنجا از اسکله‌های بریس و پسابندر خدمات بندری می‎گیرند.

مدیرکل شیلات استان  گفت: این بندر یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران است و در زمینه گردشگری دارای پتانسیل های فراوانی است.

میرمرادزهی تاکید کرد: این بندر باید هر چه سریعتر لایروبی شود تا مشکلات آن صیادان را زمین‌گیر نکند.

وی خاطرنشان کرد: این بندر بیشتر از تعداد موجود شناور لنج داشته که اکثر آنها بخاطر مشکلات رسوب حوضچه و محدودیت و مخاطره در ورود و خروج به بندر از آن کوچ کرده‌اند.

میرمرادزهی گفت: توسعه شیلات استان سیستان و بلوچستان می‌تواند محور توسعه استان و شیلات کشور باشد.

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: 40 درصد ظرفیت شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد و شیلات در خانواده‌های مردم این منطقه نفوذ یافته است.

هدایت الله میرمرادزهی همچنین در بازدید از بندر تنگ نیز افزود: با اقدامات و پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی اسکله بندر تنگ کنارک از مصوبات سفر هیات دولت تا دو ماه آینده آغاز می شود.

وی بیان کرد: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که ظرفیت پهلوگیری 50 فروند شناور لنج و 100 فروند قایق را دارد.

مدیرکل شیلات استان ضمن تایید مشکلات صیادان منطقه تصریح کرد: صیادان بندرصیادی تنگ با بسته شدن دهانه خور در قسمت شرقی و تردد شناورها از دهانه غربی به علت شرایط سنگی بودن بستر که ورود شناورهای کلاس لنج را بطور کامل غیرممکن کرده، با مشکلات زیادی رو به رو هستند.
انتهای پیام/پ
برچسب ها: بندر ، تجارت ، ماهی تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.