معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر گفت: براساس پایگاه رتبه بندی تایمز ISI این دانشگاه توانسته با گسترش فعالیت‌های علمی، پژوهشی، جایگاه ۱۳۱-۱۴۰ دانشگاه برتر آسیا قرار بگیرد.

مهدی احسانیان منفرد معاون پژوهشی  دانشگاه خواجه نصیردر گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر ببن المللی است در سال 2004 اقدام به رتبه بندی دانشگاه‌ها کرده است.

وی افزود: رتبه بندی تایمز در چهارمین دوره رتبه بندی دانشگاه آسیایی ۲۰۰ دانشگاه برتر در قاره  آسیا را مورد پوشش خود قرار داده است و این در حالی است که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تنها ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا مورد ارزیابی قرار گرفته بودند.

معاون پژوهشی دانشگاه خواحه نصیر بیان داشت:خوشبختانه در سال 2016 تعداد دانشگاه های برتر در ایران نسبت به سال گذشته 8 دانشگاه ارتقا یافته است که کشور ایران رتبه 7 آسیا را به خود اختصاص داده است.

احسانیان منفرد در خصوص رتبه بندی تایمز اظهار داشت: رتبه بندی تایمز برای دانشگاه‌ها از سه منبع اطلاعات تولید علم دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس، اطلاعات نظرسنجی شهرت از متخصصان آموزش عالی و اطلاعاتی که به صورت خود اظهاری از دانشگاه استعلام و گردآوری می شود استفاده می کند.

وی گفت:با توجه به عملکرد دانشگاه های کشور در معیار رتبه بندی آسیایی تایمز دانشگاه خواجه نصیر ششمین دانشگاه در بین دانشگاه های گشور از نظر معیار ارزیابی در کشور شد.

احسانیان منفرد یادآور شد: افتخار این را داشتیم که دانشگاه صنعتی خواجه نصیر بر اساس پایگاه رتبه بندی تایمز در جمع برترین دانشگاه های آسیایی  از نظر فعالیت های علمی و پژوهشی در جایگاه 130_140 دانشگاه برتر آسیا قرارگرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار