عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: یكی از عوامل اصلی بزهكاری در یك جامعه اسلامی،‌ فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی و دینی است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛دكتر امیر حمزه سالارزهی افزود: شكل گیری بزهكاری در یك جامعه فرآیندهای متعددی دارد كه پرداختن به هر یك وقت بسیار زیادی را نیاز دارد اما در جامعه امروزی بزهكاری یك چالش اجتماعی است كه می تواند یك سیل بزرگی از زندگی گروهی را به مخاطره بیاندازد.

وی ادامه داد: كشور جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر یك حكومت الهی است و در یك حكومت الهی امر به معروف و نهی از منكر جایگاه ویژه به خود را دارد كه عمل به این دو اصل مهم مانع بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

سالارزهی تصریح كرد: هرگاه افراد قرآن را الگوی زندگی خود قرار داده اند جلوی بسیاری از ناهنجاری ها در اجتماع گرفته شده است.

ویبا بیان اینكه فساد،‌ فحشا و ‌ظلم، ‌از اثرات دوری جستن از قرآن است گفت: با اندیشیدن به آیات متعدد قرآن خواهیم دانست كه این گونه اعمال از دید خداوند و اسلام حرام و محكوم است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در این كه امر به معروف و نهی از منكر، ‌خود نوعی دفاع از حریم ارزشهای والای اسلامی و بلكه عالی ترین شكل جهاد در راه تثبیت این ارزشهاست تردیدی نیست و به جرات باید گفت سِر برتری امر به معروف و نهی از منكر بر سایر عبادات و نیكی ها در این است كه قوام و استواری و استمرار همه خوبی ها در گرو برپایی این دو فریضه مهم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار