سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استفاده از ظروف پلاستیکی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: با توجه به اهمیت بسته بندی مواد غذایی مانند آب آشامیدنی ، آب معدنی ، فرآورده های لبنی (دوغ ) ، روغن ، آبلیمو و ... در ظروف مختلف از جمله ظروف پلاستیکی ، از ظروف پلاستیکی شفاف با نام پلی اتیلن ترفتالات یا همان پِت (PET) استفاده نمایند .

فهیمه نواز افزود: با توجه به اهمیت نحوه نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده در این ظروف ، به نکاتی از قبیل شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده ، جلوگیری از قرار دادن مواد غذایی بسته بندی شده بیرون از مغازه ، کنار پیاده روها و زیر نور آفتاب ،پرهیز از خرید آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده یخ زده و ... توجه نمایند.

گفتنی است: به هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی شفاف ، به تاریخ تولید و انقضای محصول ، نحوه نگهداری ذکر شده بر روی برچسب محصول ، اطمینان از عدم نشت و باز نبودن درب محصول ، اطمینان از سالم بودن مشخصات ظاهری محصول و وجود علامت استاندارد ایران که برای اعتبار سنجی آن می توان کد 10 رقمی ذیل آن را به سامانه 10001517 پیامک کرد ، توجه شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.