رئیس هیات ورزش های همگانی بروجرد از آغاز نصب تابلوی شناسایی در قلل این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ خردمند روز افزود: نام و ارتفاع هر قله بر تابلویی درج و در بالاترین نقطه آن نصب می شود.
وی اظهار کرد: تابلوی شناسایی قلل علاوه بر معرفی هرچه بهتر مناطق کوهستانی بروجرد باعث آشنایی کوهنوردان سایر نقاط کشور با مکان صعود یافته می شود.
رئیس هیات ورزش های همگانی بروجرد افزود: هفته گذشته تابلوی شناسایی قله برنجه با ارتفاع سه هزار و 585 متر توسط کمیته کوه روی و گردشگری هیات ورزش های همگانی بروجرد نصب شد.
وی گفت: با توجه به اینکه صعود از برخی قلل 2 تا سه روز زمان نیاز دارد، نصب تابلوی شناسایی در این قله ها زمانبر است ولی به مراتب و در صعود گروه ها این کار انجام می شود.
خردمند با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر ارتفاعات و جاذبه های کوهنوردی بروجرد اظهار کرد: شهرستان بروجرد تنها منطقه ای است که قلل آن در تمام فصول، برف و سبزه را با هم دارند و کوهنوردان با صعود به این قلل با منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز مواجه می شوند.
وی افزود: ارتفاعات استان های همجوار از نظر زیبایی با ارتفاعات بروجرد قابل مقایسه نیستند ولی به دلیل معرفی زیاد به مکانی برای کوهنوردان نقاط مختلف کشور تبدیل شده اند.
رئیس هیات ورزش های همگانی بروجرد گفت: بلندترین قله استان های همجوار حدود سه هزار متر است در حالیکه اغلب ارتفاعات بروجرد بیش از سه هزار و 500 متر ارتفاع دارند.
وی قلل شهرستان بروجرد را شامل هیجده یال با سه هزار و 487 متر، هیگره با سه هزار و 400 متر، برف هل با سه هزار و 150 متر و سکوزان با سه هزار و 440 متر ارتفاع دانست و اظهار کرد: قله ولاش با سه هزار و 623 متر، چارشاخ با سه هزار و 378 متر و شیر برفی با سه هزار و 188 متر ارتفاع از دیگر ارتفاعات بروجرد می باشند.
خردمند افزود: قله شیرمرد با 2 هزار و 900 متر، شانشین با 2 هزار و 944 متر، باغ بیرم با 2 هزار و 440 متر و پیازکاران با سه هزار و 150 متر ارتفاع دیگر قلل مرتفع شهرستان بروجرد می باشند.
هم اکنون حدود 20 گروه کوهنوردی بانوان و آقایان در بروجرد فعالیت دارند که در همه فصول سال به ارتفاعات شهرستان صعود می نمایند.
 
انتهای پیام/ا   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.