معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان گفت: شبکه های نوین آبیاری در سطح 10 هزار و 827 هکتار از اراضی استان در سه سال گذشته با اعتبار 487 میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ نامدار صیادی افزود: در این مدت احداث و بهسازی کانال‌های آببر در بخش کشاورزی به طول 163 کیلومتر انجام شد که راندمان آبیاری پنج هزار و 250 هکتار از اراضی آبی استان از 45 درصد به 60 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین تکمیل پنج ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی را از اقدامات انجام شده در سه سال اخیر برشمرد و افزود: این طرح ها پس از گذشته 10 سال به بهره برداری رسیدند.
صیادی ادامه داد: عملیات اجرایی هفت ایستگاه پمپاژ دیگر در دست انجام است که در سالجاری به بهره برداری می رسند.
وی اضافه کرد: در مجموع با راه‌اندازی این 12 ایستگاه حدود هشت هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تبدیل خواهد شد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های پرورش ماهی دو هزار و 100 تنی چم چیت شهرستان دورود و دو هزار و100 تنی دوآب سلسله با اشتغال مستقیم 245 نفر واشتغال غیر مستقیم 490 نفر از اقدامات انجام شده در دولت یازدهم بشمار می رود.
به گفته وی عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش ماهی سردابی کشور با ظرفیت چهار هزارتن به صورت سنتی و شش هزار تن به صورت مکانیزه در منطقه سپیددشت خرم‌آباد نیز آغاز شده است.
از مجموع 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان حدود200 هکتار آبی و مابقی دیم است و سالانه 2.7 میلیون تن انواع محصولات دامی، باغی و زراعی در این استان تولید می شود.
انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.