خط پروازی فرودگاه اراک به مقصد مشهد به همت شرکت هواپیمایی آسمان دوباره دایر شد.

برقراری دوباره خط پروازی اراک - مشهد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر فرودگاه اراک گفت: پرواز اراک - مشهد با هواپیمای 737 بوئینگ آمریکایی از ناوگان شرکت آسمان با 145 نفر مسافر از امروز فعالیت های خود را آغاز و در روزهای شنبه هر هفته در این مسیر پرواز دارد.
رحیم حسین نسب افزود: همچنین پرواز اراک - عسلویه نیز با هواپیمای ایرباس 737 که دارای سن پایین است از هفته گذشته از این فرودگاه آغاز شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این پرواز ها و راه اندازی دیگر مسیرها، پیش بینی می شود امسال 103 پرواز در مسیرهای مختلف داخلی از این کلانشهر به مسیر های داخلی انجام شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پرواز اراک - کیش و عتبات عالیات نیز با ظرفیت 48 پرواز برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم این شهرستان از نیمه دوم سال جاری راه اندازی می شود.
وی با یادآوری افزایش طول باند فرودگاه اراک در سال 93 و نصب چراغ در طول این باند در سال گذشته گفت: با توسعه و تجهیز باند این فرودگاه امکان پرواز برای هواپیماهای پهن پیکر و پروازهای شبانه و بین المللی در این فرودگاه فراهم شده است.
مدیر فرودگاه اراک خاطر نشان کرد: اجرای فیبر نوری به طول 14 کیلومتر، توسعه ترمینال دو منظوره برای پروازهای داخلی و خارجی، نوسازی تاسیسات مرکزی با اعتباری بالغ بر هفت میلیون ریال و نوسازی ژنراتو های فرودگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از طرح های توسعه ای فرودگاه اراک در سال جاری است.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هم اکنون با تلاش مسئولان استانی و شرکت هواپیمایی آسمان دو مسیر پروازی برای این استان فراهم شده است که این مهم مسئولیت، مسئولان را برای توسعه فرودگاه و افزایش پروازهای فرودگاه اراک را برای خدمت رسانی به مردم سنگین تر کرده است.
مجتبی عالیخانی افزود: پیگیری ها در خصوص راه اندازی پروازهای اراک- کیش و عتبات عالیات انجام شده و امید است با بهره برداری از این خطوط روزی یک پرواز در آینده ای نزدیک در فرودگاه اراک انجام شود.
فرودگاه اراک سال 78 به بهره برداری رسید و نخستین خطوط پروازی مسافری آن از سال 84 با همکاری شرکت های هواپیمایی کشور دایر شد اما به دلیل نواقص فنی در تاسیسات از آن زمان تاکنون به دفعات پروازهای مقطعی را در کارنامه خود داشته است.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، فرودگاه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار