رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: با توجه به قرارداشتن در آستانه ماه شوال، نماز عید سعید فطر که یک فریضه سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است صبح روز اول شوال در ۹۰ مسجد شهری و روستایی گناباد اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد افزود: با توجه به قرارداشتن در آستانه ماه شوال، نماز عید سعید فطر که یک فریضه سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است صبح روز اول شوال در ۹۰ مسجد شهری و روستایی گناباد اقامه می‌شود.

وی اظهار کرد: نماز عید فطر، علاوه بر مصلای امام خمینی (ره) در مساجد و حسینیه‌های فعال مرکز شهر و شهرهای بیدخت، کاخک و نوقاب و همچنین روستاها برگزار می‌شود.

رحمانی با اشاره به اینکه نماز عید فطر، ساعت ۷ صبح اول شوال به امامت حجت‌الاسلام صادقی امام‌جمعه گناباد در مسجد جامع و مصلی امام خمینی (ره) اقامه می‌شود، اظهار کرد: قرائت دعای عید فطر، اقامه نماز عید و بعد از آن سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی‌نسب از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در زمان برگزاری نماز عید سعید فطر می‌باشد.

وی با بین اینکه بیش از ۱۵۰ مبلغ برادر و خواهر از ابتدای ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این شهرستان در حال تبلیغ هستند، افزود: اقامه نماز عید سعید فطر در حسینیه‌ها و مساجد گناباد، آخرین فعالیت مبلغان اعزامی در این شهرستان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد عید سعید فطر را روز گردهمایی مسلمانان دانست و تصریح کرد: در روز عید فطر مسلمانان با شرکت در نماز عید فطر از خداوند متعال به دلیل توفیق روزه‌داری و شب زنده‌داری در ماه رمضان قدردانی می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: حقیتا روزهداری در روزهای گرم تابستان و شب زنده‌داری ایام ماه رمضان توفیقی است که خداوند نصیب مسلمانان نموده است و مسلمانان در روز عید فطر با پرداخت زکات فطریه قبل از نماز عید، غسل نمودن، لباس نیکو پوشیدن و معطر نمودن در نماز وارد شده در این روز شرکت نمایند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.