عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود ظرفیت های بی شمار موجود در کشور متاسفانه به دلیل عدم نظارت بر قانون های تصویب شده، با مشکلات جدی زیادی در حوزه اجتماعی رو به رو شده ایم.

بیکاری به وضعیت اقتصادی یک نظام مربوط می شود/لزوم بررسی جدی بر قانون های اجرا نشدهشکور پورحسین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با وجود ظرفیت های بی شمار موجود در کشور، متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح و نظارت بر قانون های تصویب شده، با مشکلات جدی زیادی در حوزه اجتماعی به ویژه اشتغال و بیکاری رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه فاصله میان فارغ التحصیلی تا اشتغال بسیار نگران کننده است، افزود: در بسیاری از مواقع افراد فارغ التحصیل نمی توانند شغلی حتی خارج از تخصص خود پیدا کنند، بنابراین بیکاری و نبود شغل، موجب ورود آن ها به سمت و سوی اعتیاد، بزه کاری و انجام رفتارهای پرخطر خواهد شد.

پورحسین ادامه داد: با وجود سرمایه و ظرفیت های قابل توجه کشور، متاسفانه سوء مدیریت ها موجب هدر رفت و عدم استفاده از پتانسیل های موجود شده به گونه ای که درآمدزایی حاصل از دارایی های کشور در راستای ایجاد اشتغال و گسترش تولید داخلی صرف نشده است.

وی با بیان اینکه بیکاری به وضعیت اقتصاد یک نظام مربوط می شود، افزود: با وجود اینکه ایران از لحاظ سرمایه ملی در بین 10 کشور تاپ جهان است و نیز در بحث نرخ رشد فناوری در دنیا اول هستیم اما متاسفانه در شاخص فلاکت جزء دومین کشور محسوب می شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی، بازنگری در قوانین  وضع شده ای که به اجرا نرسیده است، امری ضروری بوده که بر اساس الویت بندی در معضل های پدید آمده، می توان کاستی ها را ریشه یابی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار