مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی از راه اندازی سکوی C 19 پارس جنوبی و عملیات انتقال گاز آن به بخش خشکی و پالایشگاه خبرداد.

حمیدرضا مسعودی مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از راه اندازی سکوی ١٩C پارس جنوبی و عملیات انتقال گاز آن به بخش خشکی و پالایشگاه خبرداد و گفت:طرح توسعه میدان گازی فاز 19 پارس جنوبی به منظور برداشت روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز ترش(تصفیه نشده) از میدان گازی مشترک پارس جنوبی است.

وی تصریح کرد: پس از انتقال گاز از 4 سکوی پارس جنوبی به پالایشگاه، عملیات شیرین سازی و جداسازی گاز H2S انجام شده و در نهایت 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده وارد شبکه سراسری گاز کشور خواهد شد.

وی افزود: در کنار گاز محصولات ارزشمند دیگری نظیر میعانات گازی(80هزار بشکه در روز)، گوگرد(400 تن در روز)، اتان (2550 تن در روز)، محصولات L.P.G. (3200 تن) شامل بوتان و پروپان برداشت خواهد شد.

مجری تاکید کرد: حساسیت این سکو به سبب مجاورت با میدان قطر است و برداشت از این میدان از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی حدود 225 کیلومتر خط لوله زیر دریایی 32 اینچ به پایان رسیده و در حال حاضر یکی از خطوط از سکوی 19C گاز به پالایشگاه ارسال می کند.

مسعودی یادآور شد:کلیه عملیات حفاری سکوها در بخش دریا که شامل 21 حلقه چاه است،تمام شده و به سبب قرارگیری سکو در بهترین موقعیت پارس جنوبی امکان برداشت 500 میلیون فوت مکعب، معادل 14 میلیون متر مکعب گاز در روز را از هرسکو داریم.

مجری طرح توسعه فاز ١٩پارس جنوبی در پایان با اشاره به اولویت وزارت نفت مبنی بر برداشت هرچه سریع تر از میدان مشترک گازی پارس جنوبی، اظهار داشت: بهره برداری از فازهای میدان گازی پارس جنوبی و امکان برداشت بیشتر از این میدان مشترک، مصداق کامل شعار امسال یعنی، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار