افشین رضاپور کارشناس بسکتبال علت باخت های تیم ملی در ایتالیا را جایگزین های غلط و استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی می داند.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور باشگاه خبرنگاران جوان افشین رضاپورکارشناس بسکتبال در گفت و گو با رادیو ورزش اظهار داشت: تیم ملی بسکتبال کشورمان در دو دیدار خود، تیمی به معنای واقعی نبود. با وجود ارزش های بازیکنان ملی پوش، متأسفانه جایگزین های غلط و استفاده از بازیکنان در پست های غیر تخصصی آنها، مهمترین و بزرگترین مشکل تیم ملی بسکتبال بود و به طبع آن در طول بازی ها هم، تاکتیک ها و کارهای گروهی تیم قابلیت اجرا نداشت. شرایط تهاجمی تیم، اصلاً مناسب این رقابتها نبود. هرچند ما در دو بازی اصلاً شرایط خوبی نداشتیم و کار گروهی خاصی هم انجام ندادیم. 

رضا پور تصریح کرد: در دیگر دیدارهای تیم ملی بسکتبال که ما شاهد آنها نبودیم، شنیدیم که تیم نتایج بسیار خوبی کسب کرده است؛ نمی دانم منشاً این گزارشها چه بود که مدام از تیم ملی بسکتبال کشورمان تعریف و تمجید صورت می گرفت و هیچ انتقاد و بررسی در میان نبود. ما همه مشکلات را در دیدار با یونان دیدیم؛ در حالیکه تیم یونان در مقابل ما اصلاً عرق نریختند و بازی نکردند، اما با 25 امتیاز توانستند بازی را به سود خود تمام کنند. 

وی ادامه داد در بازی مقابل تیم مکزیک که نسبت به دیگر تیم ها بسیار ضعیف بود، تا ثانیه های آخر هم می توانستیم این تیم را شکست دهیم؛ اما تیم ما آنقدر آشفته و بهم ریخته بود که متأسفانه در ثانیه های آخر به تیم مکزیک هم باختیم و شانس حضور در ادامه رقابتهای انتخابی المپیک را از دست دادیم.    

کارشناس بسکتبال خاطر نشان کرد: این شکست ها باید آسیب شناسی شود و انتقاد نکردن و تجزیه و تحلیل نکردن واقعیت های بسکتبال، هر روز به این ورزش بیشتر لطمه می زند. باید به دنبال ساختار جدیدی برای بسکتبال کشورمان باشیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار