سرمربی راه آهن با انتقاد از صحبت‌های بازیکنان پرسپولیس مبنی بر گلباران کردن تیمش، از شانس ویژه لوکومتیورانان برای بقا در لیگ برتر گفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، یوانیس توپالیدیس، در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس گفت: ابتدا به رسانه‌ها سلام می‌کنم. مسابقه بزرگی با یکی ازتیم‌های بزرگ آسیا در پیش داریم. اگر به سه هفته قبل برگردیم همه فکر می‌کردند راه آهن به زودی به لیگ یک سقوط می‌کند اما ما فردا شانس ویژه‌ای برای بقا در لیگ برتر داریم. 

سرمربی راه‌آهن افزود: دیدار با پرسپولیس حکم مرگ و زندگی را دارد. اگر به پیروزی برسیم به احتمال فراوان در لیگ برتر می‌مانیم. همانطور که قبلاً گفتم، پرسپولیس تیم خوب وبزرگی دارد و این تیم را پیش از حضور در ایران می‌شناختم. بیشتر هوادران فوتبال در ایران، طرفدار پرسپولیسند.  

وی افزود: وقتی برای خوردن چیزی بیرون می‌روم اکثر مردم را طرفدار پرسپولیس می‌بینم. تعجب می‌کنم که چگونه بازیکنان پرسپولیس از زدن 10 یا 12 گل به راه‌آهن صحبت می‌کنند. این که بسکتبال نیست! در فوتبال نمی‌توان به راحتی از زدن این همه گل حرف زد. 

توپالیدیس ادامه داد: از نظر روانشناسی وقتی بازیکن پرسپولیس اینگونه حرف می‌زند، نشان می‌دهد که از تیم من ترسیده است و احتمال می‌دهد فردا به ما ببازند یا مساوی بگیرند. همانگونه که آنها مقابل نفت شکست خوردند، امکان دارد در بازی فردا هم مغلوب شوند. 

وی اضافه کرد: مثالی برای شما می‌زنم. در نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیلی‌ها از صعود به فینال مطمئن بودند و برای این موضوع جشن گرفته‌ بودند اما در نهایت هفت گل از آلمان خوردند. ما منطقی هستیم و می‌دانیم پرسپولیس تیم خوب و بزرگی است. با بازیکنانم صحبت کردم و آن‌ها را از نظر روحی  آماده تقابل با پرسپولیس و 100 هزار هوادار این تیم کرده‌ام. قبل از اینکه من به راه‌آهن بیایم، این تیم در 15 بازی فقط 2 گل زده بود اما در بازی‌های اخیر این معضل برطرف شده و اعتماد به نفس به بازیکنانم بازگشته است. 

سرمربی راه‌آهن با اشاره به قهرمانی تیم لسترسیتی در انگلیس افزود: اعتماد به نفس را در چشمان بازیکنانم می‌بینم. در چند هفته اخیر تنها مقابل استقلال خوزستان شکست خورده‌ایم و این موضوع نشان از پیشرفت راه‌آهن دارد. هیچوقت کسی فکر نمی‌کرد، لستر در لیگ برتر انگلیس به قهرمانی برسد و همه از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر صحبت می‌کردند اما دیدید که چه اتفاقی افتاد. احتمال دارد اتفاقی مشابه با قهرمای لستر در بازی فردای ما هم رقم بخورد. 

توپالیدیس درباره اینکه به نظر می‌رسد ملوان نسبت به راه‌آهن شانس بیشتری برای بقا در لیگ برتر دارد، گفت: پرسپولیس از راه‌آهن نمی‌ترسد، بلکه آن‌ها می‌ترسند جام را از دست بدهند. درست می‌گویید با توجه به بازی مستقیم ملوان و سیاه‌جامگان، احتمال دارد ملوان در لیگ برتر ماندنی شود اما من به تیم و بازیکنانم اعتقاد دارم و می‌دانم که راه‌آهن فردا در لیگ برتر باقی می‌ماند. 

وی درباره احتمال تمدید قرارداد با راه‌آهن گفت: تمرکزم روی بازی فرداست و به دیگر مسائل توجهی ندارم. هیچ محرومی برای بازی فردا نداریم و فقط محمد عباس‌زاده به دلیل مشکل قلبی و ابراهیم کریمی به دلیل آسیب‌دیدگی در بازی فردا غایبند. 

توپالیدیس درباره ادعای فرشاد احمدزاده توضیح داد: در این فوتبال دوست داریم  احترام متقابل ببینیم. امیدوارم فردا هواداران بازی خوبی را ببینند و این موضوع  از هر چیزی برای من مهم‌تر است. 

سرمربی راه‌آهن در پایان اظهار کرد: من سابقه جو سنگین مثل جو فردای ورزشگاه آزادی را در کارنامه مربیگری‌ام دارم. پیش از دیدار  اوکراین و یونان در مقدماتی جام جهانی 2010  و زمان سرمربیگری اتو ری‌هاگل در تیم یونان که من هم دستیارش بودم، یاران شوچنکو با حضور پرشور تماشاگران خود، صحبت از برد قاطع 3 بر صفر مقابل تیم ما می‌کردند اما این اتفاق نیفتاد.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و راه‌آهن ساعت 18 فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار