از زمان سقوط بهای نفت ونزوئلا با بحران اقتصادی وخیمی مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام رسانه های محلی ونزوئلا، تقریبا 500 نفر از اتباع ونزوئلا سه شنبه با توسل به زور از مرز کلمبیا عبور کردند تا بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنند.  این مرز از نزدیک به یک سال پیش بسته است. 

بر اساس تصاویری که رسانه های ونزوئلایی منتشر کردند اکثر این ونزوئلایی ها از ایالت تاچیرا Tachira در شمال غربی ونزوئلا آمده بودند و لباس سفید به تن داشتند. زنان موفق شدند از صفوف نظامیان میان پل سیمون بولیوار در ونزوئلا و پل فرانچسکو دو پائولا سانتاندر Francisco de Paula Santander در کلمبیا عبور کنند. 

آنها پس از عبور از مرز به شهر کوکوتا Cucuta در شمال شرقی کلمبیا رفتند تا در آنجا مایحتاج ضروری خود را خریداری کنند. آنها سپس دو ساعت بعد به کشور خود بازگشتند. 

از زمان سقوط بهای نفت در ونزوئلا این کشور با بحران اقتصادی وخیمی مواجه است. 

بنابر اعلام نتایج تحقیق مؤسسه داتانالیسیس Datanalisis در این کشور 80 درصد کالاهای اساسی مانند برنج، شکر یا کاغذ توالت تقریبا نایاب است.

اوضاع از زمان بسته شدن مرز میان ونزوئلا و کلمبیا وخیم تر شده است. نیکلاس مادرو در ماه اوت اقدام به این کار کرد. 

دو کشور مرزی به طول 2219 کیلومتر دارند که در آن فعالیت های گروه های چریکی، شبه نظامی، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان دیگر افزایش یافته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار