گزگان؛

ما باید برای بر طرف کردن عیب های خود تلاش کنیم

برای بر طرف کردن عیب های خود تلاش کنیم به جای این که عیب های دیگران را بر ملا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: پیامبر (ص) حدیثی نقل کرده اند که می فرمایند سریعترین خوبی را که ثوابش به انسان می رسد احسان کردن به دیگران و گرفتن دست نیازمندان است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: حضرت علی (ع) فرمودند: خوشا به حال کسانی که اگر عیبی دارند دنبال رفع عیب خود می روند نه به فکر عیب دیگران بودن.

وی اضافه کرد: و پاداش آن در همین دنیا به انسان می رسد. اما گناهی که خیلی زود مجازاتش گریبانگیر انسان می شود و در همین دنیا اثر دارد ظلم است.

نورمفیدی ادامه داد: پیامبر (ص) فرموده اند همین عیب برای انسان بس که عیب های خودش را نبیند ولی عیب دیگران را ببیند و این خود عیب بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: انسان قبل از عیب جویی از دیگران باید اول به خودش نگاه کند ببیند چقدر موفق شده عیب های خود را برطرف کند و بسیار زشت است انسان عیب خود را نبیند ولی دنبال عیب دیگران باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به سالروز کودتای نوژه اضافه کرد: افسران رژیم آن زمان می خواستند ابتدا جماران و محل زندگی امام (ره) و سپس فرودگاه و نقاط حساس را بمباران کنند اما این اتفاق رخ نداد.

امام جمعه گرگان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نقل می کنند که هنگام نماز صبح فردی به منزل من آمد و از کودتایی خبرداد به همین دلیل خدمت حضرت امام (ره) رفتند و گفتند که می خواهند جماران را بمب باران کنند ولی امام گفتند حادثه ای پیش نمی آید و خوشبختانه این کودتا بر ملا شد.

وی افزود: رضاخان و آتاترک و امان الله خان می خواستند دین زدایی را ترویج کنند و شروع کارآن ها با حجاب بود. پس نشان می دهد حجاب برنامه ای مهمی در اسلام است.

آیت الله نورمفیدی بیان داشت: مسجد گوهرشاد آن ایام مرکز مبارزه با کشف حجاب شده بود. سخنرانان بسیاری آن جا برای این مساله سخنرانی می کردند.

آیت الله نورمفیدی با آرزوی پاک شدن حرمین شریفین از دست رژیم آل سعود، بیان کرد: باید این رژیم پاک شود تا مسلمانان در یک منطقه ای با خیال راحت حرمین شریفین را زیارت کنند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.