رییس پلیس راه استان کرمانشاه از صدور 128 هزار و 807 برگ جریمه در سه ماهه ابتدای امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله شیری گفت: بنابر آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی تعداد فوتی‌های تصادفات استان نیز در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد کاهش داشته است.

شیری علت اصلی تصادفات استان را در 42 درصد موارد عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و افزود: همچنین در رتبه‌های بعدی عدم توجه به جلو با 20 درصد، انحراف به چپ با هفت درصد و عدم رعایت حق تقدم با پنج درصد موارد بیشترین علل تصادفات استان در سه ماهه ابتدای امسال را به خود اختصاص می‌دهند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه 72 درصد تصادفات استان مربوط به خودروهای سواری است، گفت: کامیون با 12 درصد، وانت بار با یازده درصد و موتورسیکلت با سه درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گفته رییس پلیس راه استان کرمانشاه بیش از نیمی از تصادفات استان در ساعت 12 ظهر تا 20 شب رخ می‌دهد و کمترین میزان تصادفات هم مربوط به ساعت 12 شب تا چهار بامداد است.

شیری با بیان اینکه بیشترین تصادفات استان در راه‌های اصلی رخ می‌دهد، گفت: 44 درصد تصادفات استان در راه‌های اصلی، 23 درصد در راه‌های فرعی، 22 درصد در بزرگراه‌ها و یازده درصد در راه‌های روستایی استان رخ می‌دهد.

وی فواصل کمتر از 30 کیلومتری شهرها را پر تصادف‌ترین مکان‌های استان عنوان کرد و افزود: 74 درصد تصادفات در فاصله کمتر از 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه 37 درصد تصادفات استان از نوع واژگونی خودرو است، گفت: نیمی از تصادفات استان در اثر برخورد خودرو با خودرو است و سهم عابرین هم از تصادفات استان سه درصد است.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، تصادف ، ماهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.