دولت انگلیس برگزاری دومین همه‌پرسی پس از برکسیت را منتفی اعلام کرد

دولت انگلیس به بیش از چهار میلیون شهروند این کشور پاسخ داد و اعلام کرد همه‌پرسی دومی وجود نخواهد داشت.

دولت انگلیس برگزاری دومین همه‌پرسی پس از برکسیت را منتفی اعلام کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس شنبه به بیش از چهار میلیون شهروند این کشور که با امضای طوماری خواهان برگزاری دومین همه پرسی پس از همه پرسی 23 ژوئن شدند، پاسخ داد و اعلام کرد همه پرسی دوم وجود نخواهد داشت. 

هر یک از امضا کنندگان این طومار رایانامه ای را با امضای وزارت امور خارجه دریافت کردند که در آن نوشته شده بود «دولت به طوماری که شما امضا کردید پاسخ داده است.»

در این طومار «از دولت انگلیس درخواست شده بود قانونی را اجرا کند. بر اساس این قانون چنانچه کمتر از 60 درصد از رأی دهندگان برای باقی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا رأی دهند و میزان مشارکت در رأی گیری کمتر از 75 درصد باشد، بنابراین باید همه پرسی دیگری برگزار شود.»

دولت در پاسخ اعلام کرد «همان طور که نخست وزیر 27 ژوئن در اظهارات خود در برابر مجلس عوام به وضوح اعلام کرد «با حضور بیش از 33 میلیون نفر، همه پرسی انگلیس مهمترین تمرین دموکراسی تاریخ انگلیس به شمار می آید.»

در پاسخ دولت آمده است « نخست وزیر و دولت به وضوح می گویند این همه پرسی برای نسل کنونی منحصر به فرد بوده است و باید به تصمیم آن احترام گذاشته شود. ما باید هم اکنون مقدمات روند خروج از اتحادیه اروپا را آماده کنیم و دولت مصمم است بهترین نتیجه ممکن را در این مذاکرات برای مردم انگلیس تضمین کند.»

23 ژوئن، 17 میلیون و 400 هزار انگلیسی ( 51 و نه دهم درصد ) به نفع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی دادند. این در حالی است که 16 میلیون و 100 هزار نفر برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا رأی دادند. میزان مشارکت 72 و دو دهم درصد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار