نمایندگان مجلس عوام انگلیس اعتراض خود را نسبت به همکاری پلیس این کشور با عربستان ابراز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایستِی؛ گروهی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس با تهیه گزارشی از عملکرد پلیس این کشور در آموزش نیروهای امنیتی کشورهایی که در زمینه نقض حقوق بشر سابقه خوبی ندارند، انتقاد کردند.

در این گزارش به نحوه همکاری پلیس انگلیس با نیروهای امنیتی عربستانی اشاره شده و آمده است اینگونه همکاری ها به وجهه پلیس لطمه خواهد زد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس توافقنامه همکاری میان پلیس این کشور و دولت عربستان را غیرشفاف وغیر قابل قبول دانستند. این در حالی است که وزارت کشور انگلیس از ارائه جزئیات در این زمینه همچنان خوداری می‌کند.

این گزارش به قرار داد همکاری میان پلیس انگلیس و دولت عربستان برای آموزش نیروهای امنیتی سعودی در سال 2012 اشاره می‌کند. در گزارش نمایندگان مجلس عوام انگلیس آمده است، امتناع از شفاف سازی درباره این قرارداد نیز بدان معنی است که وزارت امورخارجه نیز به تعهدات خود مبنی رعایت حقوق بشر نیز پایبند نبوده است.

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است، مقامات آکادمی پلیس انگلیس در پاسخ به سئوال‌‌های نمایندگان به صراحت گفته اند که وزارت امورخارجه از آنها خواسته تا از اظهار نظر درباره آموزش نیروهای عربستانی، بدلیل مسائل امنیتی خودداری کنند.

نمایندگان تهیه کننده این گزارش از دولت خواستند تا بر این گونه قرار دادها نظارت بیشتری اعمال کند.

"مایا فوا،" مدیر تیم مبارزه با حکم اعدام در سازمان "رِپریو" در این باره گفت: عربستان علاوه بر اعدام‌های وسیع مخالفان به ازار و شکنجه در زندان‌ها مشغول است. چگونه می‌توان با چنین دولتی همکاری امنیتی داشت مگر آنکه پلیس انگلیس ارزشی برای حقوق بشر قائل نباشد. برخلاف تصور نمایندگان مجلس عوام، گزارش همکاری میان پلیس انگلیس و عربستان کاملا روشن و واضح است؛ پنهان‌کاری صورت گرفته نشان از نادیده گرفتن حقوق بشر از سوی دولت انگلیس است. پاسخ وزارت خارجه به نمایندگان مجلس عوام مبنی بر اینکه قادر به ارائه توضیحات در این باره نیستند، کاملا مردود و غیرقابل قبول است. پلیس کشور ما به همدستی در جرائم نقض حقوق بشر متهم شده است پس برای آگاه سازی افکار عمومی و حفظ اعتبار پلیس در میان مردم، وزارت خارجه باید پاسخگو باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار