بخش کوتاهی از زندگینامه هنری عباس کیارستمی را برای شما گردوری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس کیارستمی به دعوت فیروز شیروانلو، که مسئولیت «امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داشت به کانون رفت و در سال ۱۳۴۹ فیلم کوتاه 12 دقیقه ای نان و کوچه که آغازگر همکاری با کانون بود را ساخت. همچنین این کارگردان کمک کرد تا بخشی برای فیلمسازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران ایجاد شود.

کم‌کم کانون به کارگاهی مهم برای ساخت فیلم‌های ایرانی تبدیل شد و نه تنها فیلم‌های کیارستمی بلکه فیلم‌هایی چون دونده و باشو، غریبهٔ کوچک هم توسط همین کارگاه هنری ساخته شد.



کیارستمی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که عباس کیارستمی اولین کارهای خود را در این مجموعه کارگردانی کرده بود

 کیارستمی برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن  در سال ۱۹۹۲ برای فیلم"زندگی" و "دیگر هیچ" و همچنین برنده نخل طلا جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷ برای فیلم طعم گیلاس شد.

 عباس کیارستمی فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر، نقاش، شاعر و عکاس بین‌المللی که از بیماری سرطان رنج می برد چند روز پیش در بیمارستانی در فرانسه درگذشت. پیکر این کارگردان جمعه 18 تیر ماه از پاریس به تهران منتقل شدو در نهایت پیکر این کارگردان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همان محل شروع فعالیت هنری اش روی دستان مردم و هنرمندان تشییع شد.

کیارستمی

 پیکر عباس کیا رستمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


کیارستمی

کیارستمی

کیارستمی

کیارستمی


 قرار است پیکر این هنرمند در آرامستان لواسان  به خاک سپرده شود.


 کیارستمی


کیارستمی



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.