معاون پیشگیری از جرم استان همدان گفت: برنامه های قرآنی در احیاء زندانیان نقش بسیار مهمی دارد.

حفظ قرآن وبرنامه های قرآنی راهی برای تخفیف مجازات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛با نگاهی به آموزه های دینی می بینیم که آنچه امروزه از آن به عنوان پیشگیری از جرم یاد می شود در تار و پود پیام های آسمانی و رهنمودهای انبیا و اولیا الهی بوده است،واز آنجا که رسالت دین رهایی انسان از تباهی وفساد و گمراهی است بنابراین پیشوایان برای تحقق آن از هیچ تلاشی فرو گذار نماندند.


باید گفت با توجه به همین آموزه های دینی ودر خصوص پیشگیری از جرم این موضوع از اهمیت بالایی در نظام قضایی کشورما که مبتنی براحکام اسلامی است محسوب می شود.

باتوجه به نقش باورهای دینی در پیشگیری از جرم و مهم بودن این موضوع برآن شدم که با تعدادی از همشهریان همدانی به گفتگو بنشینم.

آقای فاطمی که یکی از کارمندان ادارات همدان است نظر خود را اینگونه بیان میکند:دین ومذهب یکی از عوامل مهم وموثر در مقابله وپیشگیری از جرائم است و دارای اهمیت خاصی است.

او ادامه داد:این امر موجب می شود عدالت اجتماعی ونظم وانضباط در جامعه حاکم شود واعتقاد به به این امور مانع از شکل گیری واندیشه مجرمانه می شود.

این همشهری همدانی گفت:دستورات دقیقی در خصوص پیشگیری از جرم در فقه دینی وجود دارد که با بهره گرفتن از آن می توان از بروز جرم ها جلوگیری کرد.

خانم مختاری هم که یکی از دانشجویان این شهر است نظر خودرا اینگونه بیان کرد:باورهای مذهبی در کنترل افراد در موقعیت های خطرناک و جرم زا نقش عمده ای ایفا می کند.

او گفت:نقش باورهای دینی در رشد وتعالی روحی ومعنوی انسان بسیار موثر است و موجب پیشگیری از جرم وانحطاط اخلاقی و عملی انسان می شود.

این دانشجو می گوید:عوامل اعتقادي و مناسك عبادي و مذهبي و باورهاي ديني در كاهش آسيب‌ها و جرايم اثر مستقيم دارد و هر اندازه نظام ارزش‌ها و باورهاي ديني بیشتر اهمیت داده شود، رويكردهاي اجتماعي خوبی بدست خواهد آمد.

معاون پیشگیری از جرم استان همدان با تاکید برسخنان همشهریان گفت: حفظ قرآن وبرنامه های قرآنی یکی از عوامل مهم در تخفیف مجازات محسوب می شود.

سعید گلستانی با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی در احیاء زندانیان نقش بسیار مهمی دارد ادامه داد: قرآن روح وروان انسان را زنده می کندوبرنامه هاوکلاس ای قرآنی  تاثیر زیادی در تغییر رفتار زندانیان دارد.

وی افزود:یکی از ویژگی های کنترل درونی انسان که نقش اساسی در انجام مسائل  شخصی واجتماعی هرفرد ایفا می کند اعتقادات درونی استکه می تواند به عنوان عامل بازدارنده قوی از ناهنجاری های شخصی وآسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.