فرمانده انتظامي بم از دستگيري يك دختر دانشجو كه از كارت بانكي هم خوابگاهيش برداشت غيرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هيچ عنوان رمزهاي كارت خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

برداشت غیرمجاز از نوع دانشجویی!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پي مراجعه خانمي دانشجو به پليس فتا فرماندهي انتظامي بم و طرح شکايتي در خصوص برداشت مبالغي از چند حساب بانکي وي بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا کارشناسان پليس مبارزه با جرايم سايبري بر اساس اقدامات فني، اطلاعات شاکي و مدارک موجود به يکي از هم اتاقي هاي اين دانشجو مشکوک شدند و طي انجام مراحل فني اين پرونده تحقيقاتي از وي به عمل آوردند.

وی خاطر نشان کرد : پس از انجام تحقيقات و اقدامات سايبري مشخص شد که اين برداشت ها توسط هم خوابگاهي وي صورت گرفته است که اين فرد ضمن هماهنگي قضايي دستگير و پس از مواجهه با مدارک مستدل پليس به بزه انتسابي اقرار کرد.

سرهنگ فداء تصریح کرد : در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد اين فرد به رمز دوم يكي از كارت هاي بانكي هم خوابگاهي خود هنگام شارژ ژتون غذا دست يافته و در فرصت هاي مناسب با دست يابي و بررسي ساير كارت هاي بانكي وي متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از اين طريق اقدام به خريد اينترنتي و شارژ تلفن همراه کرده است.

فرمانده انتظامي بم در پايان از شهروندان خواست از انتخاب رمز اول و دوم مشترك براي چند كارت بانكي مختلف و همچنين سپردن اطلاعات آن ها به ديگران و حتي نزديكان خودداري و سيستم پيامك حساب هاي خود را جهت اطلاع از تراکنش هاي لحظه اي فعال کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار