رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان از كاهش 20 درصدي تصادفات فوتي در سه ماهه ابتداي سال جاري خبر داد.

تصادفات درون شهری کرمان کاهش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ حميد معين زاده از برخورد قاطع پليس با رانندگان حادثه ساز خبر داد و گفت: پليس در سه ماهه ابتدايي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد كاهش 14درصدي برگه اعمال قانون براي رانندگان متخلف بوده كه اين مهم نشان دهنده از ارتقاء فرهنگ رانندگي در كرمان است.

وي افزود: با توجه به رعايت قوانين و مقررات از سوي همشهريان محترم و همچنين تلاش مضاعف پليس و همكاري دستگاه هاي دخيل در امر ترافيك خوشبختانه در سه ماهه ابتدايي سال جاري در استان شاهد كاهش 20 درصدي تعداد فوت شدگان در سوانح رانندگي بوده ايم.

وي خاطر نشان کرد : از ابتداي سال جاري تاكنون بيشترين تصادفات رانندگي مربوط به موتور سيكلت سواران بوده، و در 52 درصد از سوانح موتورسيكلت سواران نقش دارند و دليل عمده ي آن ها عدم استفاده از كلاه ايمني است.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه حين رانندگي امكان عكس العمل سريع را رانندگان در مواجه با خطرات احتمالي كاهش مي دهد.

وي گفت:با فرارسيدن فصل گرم سال، استفاده از برچسب هاي شيشه دودي وسايل نقليه در سطح معابر افزايش يافته كه اين فرايند باعث كاهش ديد راننده و باعث بالا رفتن ضريب خطا در هنگام رانندگي و به تبع آن در افزايش تصادفات نيز موثر خواهد بود، از اين رو پليس راهنمايي و رانندگي برخورد با اين تخلف را در دستور كار خود فرار داده است.

سرهنگ حميد معين زاده افزود: شهروندان مي توانند با حذف سفر هاي غيرضروري، تغيير ساعت سفر ها، تغيير مسير به مسير هاي كم تراكم تر، استفاده از تجهيزات فناوري اطلاعات و ارتباطات روز، كسب اطلاعات كافي در زمينه ي راه ها و احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي سبب كاهش ترافيك و صرفه جويي در زمان و هزينه ها شوند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار