زیارتگاه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در روستای جابوز شهرستان خلیل آباد واقع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است که مردم از راه های دور و نزدیک جهت زیارت و ارادت ، گره گشایی و حل مشکلات قدم به این آستان مطهر این دو بزرگوار می گذارند.

معرفی بقعه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در خلیل آباد


این زیارتگاه مورد توجه و عنایت مردم روستای جابوز و روستاهای اطراف و شهرستان های هم جوار بردسکن، خلیل آباد و کاشمر قراردارد.

بنای این مکان مقدس در گذشته قدیمی و دارای ضریحی چوبی بوده است، توسط خیران نیک اندیش این روستا باغ ها و زمین های اطراف بقعه با متراژ ۵۰۰۰مترمربع خریداری شد که طرح جامع هم اکنون درحال اجرا است.

اکنون در این آستان مطهر برای رفاه زائران ، امکانات و تجهیزات مناسبی در نظر گرفته شده است؛ آشپزخانه ، سرویس های بهداشتی و سالن بزرگ نوساز به طول ۱۷با عرض۱۷ که قالی فرش شده بقعه اصلی را تشکیل می دهد.

معرفی بقعه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در خلیل آباد


در سال ۱۳۸۹ضریح جدید توسط هنرمندی از میبد یزد ساخته شد که دقیقا در وسط سالن بر روی سنگ قبر دو معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور قراردارد. داخل سالن بقعه نیز از چهار طرف با درهای نسبتا بزرگی برای ورود و خروج تعبیه شده است.

در ایام هفته برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی بسیاری به کمک خادمان افتخاری و هیات امنا این آستان مقدس اجرا می شود که از جمله آن ها می توان به دعای کمیل، دعای ندبه،.دعای توسل و زیارت عاشورا اشاره کرد.

روزهای سه شنبه و جمعه این آستان مطهر بیشترین تعداد زائر را به خود اختصاص می دهد که مردم این روستای جابوز با ادای نذری پس از روضه خوانی با آش محلی از زائران و مجاوران پذیرایی می کنند.

معرفی بقعه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در خلیل آباد

هم اکنون نیز بقعه متبرکه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در مناسبت های مختلف سال با اجرای ویژه برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی پذیرای زائران و مجاورانی است که برای عرض ارادت و گرفتن حاجات خود به این اماکن مقدس می آیند.

روستای جابوز در ۲۰کیلومتری غرب شهرستان خلیل آباد واقع شده است و جاده کاشمر و خلیل آباد و بردسکن از شمال روستا عبور می کند. بقعه این معصوم زادگان نیز در مرکز روستا در نزدیکی مسجد جامع قرار گرفته است.


معرفی بقعه معصوم زادگان بی بی حور و بی بی نور در خلیل آباد

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
بسیار جای خوبیه
تو حرمش احساس آرامش داری