وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: از اظهارات خصمانه رییس جمهور افغانستان در حاشیه‌ نشست وارسا درباره این کشور ناامید شده است.

از سخنان غنی ناامید شدیم
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اعلامیه‌ وزارت امور خارجه پاکستان آمده است، پاکستان از اینکه رییس جمهور افغانستان هنوز در مورد این کشور به اظهارات خصمانه‌ ادامه می‌دهد و پاکستان را در همه شکست‌های افغانستان متهم می‌داند، متاسف است.

بنابر اعلامیه‌ پاکستان تمایل به استقرار صلح و ثبات در افغانستان دارد و به تلاش‌های خود در این راستا ادامه می دهد.

اشرف غنی روز شنبه در وارسا گفت: کابل به جز از پاکستان، همکاری همه کشورهای منطقه را برای ترویج صلح و ثبات در افغانستان با خود دارد.

وی ادامه داد: با وجود تعهدات واضح در روند صلح چهار جانبه، پاکستان هنوز هم فرق خطرناکی را بین دهشت افگنان خوب و بد در عمل قایل می شود. مشکل کلیدی بین کشور های همسایه ما عدم موجودیت قوانین بازی است که همه روی آن توافق داشته باشد.

کابل ادعا دارد که اردوی پاکستان در عملیات‌های ضد تروریستی صرف علیه طالبان پاکستانی مخالف اسلام آباد اقدام می‌کند، اما در برابر رهبران طالبان افغان و شبکه حقانی وارد عمل نمی شود.

در همین حال محمد نفیس ذکریا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهارات رییس جمهور غنی در وارسا را رد کرد و گفت که کشورش از این اظهارات مایوس شده است.

او نیز به صدای امریکا گفت: "وقت آن فرا رسیده تا به جای مقصر دانستن یکدیگر به طور مداوم، همکاری نزدیک بین افغانستان و پاکستان ایجاد شود.”

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین خواستار همکاری افغانستان در "مدیریت مرزی موثر” شد.

از جانب دیگر بارک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده می گوید که خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان ممکن سبب سقوط حکومت افغانستان به دست دهشت افگنان شود و در این صورت امریکا برای مبارزه به تهدید های جدید باید دوباره سربازان خود را به افغانستان اعزام کند.

این در حالیست که سران ناتو روز شنبه توافق کردند که سالانه ۴،۵میلیارد دالر را به خاطر حمایت از نیرو های امنیتی افغان تا سال ۲۰۲۰فراهم کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، غنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار