طرح‌های يك ميليون تنی فولادسازی چادرملو، 550 هزار تني نورد ابركوه و بخش بخار نیروگاه 500 مگاواتي سیکل ترکیبی گندله‌سازی به زودی دریزد بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر عامل شرکت معدنی  و صنعتی چادرملو در استان يزد گفت: طرح فولادسازی اين كارخانه با ظرفیت تولید سالیانه يك میلیون تن فولاد كه قابل ارتقاء تا یک و سه دهم میلیون  تن است، از سال هشتاد و نه شروع شده و درنیمه دوم امسال راه‌ اندازی خواهد شد.
 
نوریان گفت: طرح احیاء مستقیم كارخانه مذكور نيزبه ظرفیت تولید سالیانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی از اواخر سال نود و یک شروع شده است و پيش‌بيني مي‌شود كه در سال آینده راه‌اندازی شود.
وی افزود: برای اجرای این دو طرح که بزودی بهره‌برداری از واحد فولاد آن آغازمی‌شود، بالغ بر هجده هزار و سیصد وهفتاد و دو میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: به منظور تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی و طرح‌های توسعه چادرملو، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در مجتمع گندله‌سازی اردکان آغاز شده كه ظرفیت تولید این نیروگاه پانصد مگاوات است.

نوریان اضافه کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالیانه ششصد هزار تن فولاد خام و پانصد و پنجاه هزار تن محصولات نورد، با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ششصد ونود میلیارد ریال ازآذرماه نود و یک شروع به ساخت شده است که طبق برنامه، بخش نورد تا پایان نیمه اول امسال و بخش فولاد د سال آینده راه‌اندازی خواهد شد .

وی گفت:  طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌ سازی اردکان یکی دیگر ازبرنامه‌های توسعه چادرملو است که با اجرای اين طرح كه سرمايه‌گذاري نهصد و پنج  میلیارد ریالي براي آن پيش‌بيني شده است، ظرفیت تولید سالیانه اين واحد از سه و چهار دهم میلیون تن فعلی به چهار میلیون تن افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طرح تأمین آب از محل اجرای شبکۀ فاضلاب شهرستان اردکان را هم از طرح‌هاي دردست اقدام چادرملو ذكر كرد و با بی‌سابقه و نمونه خواندن آن افزود: با توجه به نیاز آب مصرفی  و محدودیت‌های شدید منطقه‌ای در تأمین آب، براساس قرارداد منعقد شده مابین شرکت چادرملو و شركت آب و فاضلاب استان یزد، مقرر شد كه در ازای اجرای شبکۀ فاضلاب اردکان و ساخت تأسیسات تصفیۀ فاضلاب توسط این شرکت، اختیار استفاده از پسآب آن به مدت حداقل سی سال به اين شرکت واگذار شود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار