طرح پایش سلامت جانبازان توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد گفت: تعداد ۲ هزار و ۴۲۷ جانباز اعصاب و روان در استان یزد وجود دارد.
 
ابراهیمی گفت: خدمات بهداشت و درمان "پایش سلامت جانبازان" از طریق پزشکان متخصص  و عمومی به والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان ارائه می‌شود.
 
وی افزود: تقویت و برنامه‌ریزی جهت دیدار از بیماران بستری در مراکز درمانی و منزل و مراجعه  به مراکز درمانی در سطح استان از جمله خدمات بهداشت  و درمان این بنیاد است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با اشاره به  تشکیل بیمه درمانی "پایش سلامت" گفت:  این بیمه درجهت ارائه خدمات درمانی درمنزل متشکل از پزشک عمومی  یا متخصص، مددکار، مشاور و روانشناس مورد استفاده است.
 
وی با اشاره به اینکه باتوجه به افزایش عوارض جانبازی در جانبازان و ایثارگران نیاز است که کمیسیون برگزار شود افزود:  برگزاری کمیسیون‌های پزشکی، تعیین درصد، حالت اشتغال جانبازان که در سال 3 یا 4 نوبت انجام می‌شود از دیگر خدمات بهداشت و درمان اداره کل بنیاد است.
 
ابراهیمی با بیان این مطلب که بیمه پایه و تکمیلی جامع هدف از جمله خدمات واحد بهداشت و درمان است گفت: در تعاملی با مراکز قرارداد نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی جامع هدف اقدام می‌شود و در این راستا با پزشکان متخصص، داروخانه‌ها، مراکزخدمات درمانی و عقد قرارداد ارائه می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان عنوان کرد: برگزاری اردوهای درمانی و تفریحی ویژه جانبازان، گروه‌های خاص، جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و قطع نخاعی از دیگر خدمات اداره بهداشت و درمان بنیاد است.
 
وی تعداد جانبازان شیمیایی در استان را یک هزارو360، اعصاب و روان را دو هزار و 427 و قطع نخاعی را 21 مورد بیان کرد.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار