دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با روز عفاف و حجاب و هشتاد و یکمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد برنامه‌های عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیرماه با محوریت مسجد جامع گوهرشاد در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

اعلام ویژه برنامه های آستان قدس رضوی به مناسبت روز عفاف و حجاببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: 21تیرماه، سالگرد قیام مسجد گوهرشاد و دفاع ملی از سبک اسلامی در مقابل زندگی تجملاتی پهلوی است که در واقع مقاومت مردم شریف ایران را در مقابل کشف حجاب رضاخانی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ محفل «انس با قرآن» با حضور قاریان و حافظان در ایوان مقصوره برگزار خواهد شد که در این محفل قرآنی، آیات مرتبط با عفاف و حجاب تلاوت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری90 جلسه پرسمان دینی با موضوع عفاف و حجاب افزود: این جلسات بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد گوهرشاد با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

حسینی برگزاری 90 جلسه «دین، نشاط، زندگی» در صحن جمهوری اسلامی و 80 حلقه معرفت در اماکن متبرکه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی در طول هفته عفاف و حجاب عنوان کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همچنین نمازهای مغرب و عشاء در 24 تیرماه توسط آیت الله مکارم شیرازی در حرم مطهر رضوی اقامه خواهد شد که ایشان پس از اقامه نماز به ایراد سخنرانی در موضوع عفاف و حجاب خواهند پرداخت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اعزام کاروان تبلیغی جهادی «عفاف و حجاب» به حاشیه شهر مشهد و مساجد و روستاهای موقوفه امام رضا(ع)، افزود: اولین مرحله این کاروان های جهادی به شهرهای چناران، قوچان و فریمان اعزام خواهند شد.

وی افزود: در راستای افزایش خدمات فرهنگی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، پایگاه‌های فرهنگی «آموزش آداب زیارت»، «کبوترانه»، «تفسیر و تدبر» و «آموزش نماز» در حرم مطهر رضوی طی هفته آینده راه¬اندازی می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزاری نشست‌‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، کارگا‌ه‌ها، تولید فیلم و پویانمایی و.. با موضوع عفاف و حجاب را از جمله برنامه‌های اجرایی موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع عفاف و حجاب عنوان کرد.

حسینی تصریح کرد: همایش ملی«زیارت و عفاف و حجاب» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با هدف تبین سبک زندگی عفیفانه برگزار خواهد شد که فراخوان ارسال مقالات و پایان نامه‌ها از 21 تیرماه منتشر می‌شود و تولید ویژه نامه و دائره المعارف عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این موسسه است.

حسینی راه اندازی پایگاه جامع عفاف و حجاب در کتابخانه دیجیتال را از جمله برنامه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: با راه¬اندازی این پایگاه افراد به راحتی می‌توانند از کتاب‌ها، مقالات و ... در موضوع عفاف و حجاب بهره‌مند شوند.

وی ایجاد کتابخانه تخصصی و تدوین فهرست منابع موجود ذیل شبکه مفهومی عفاف را از دیگر برنامه اجرایی سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تولید مستند فاخر با موضوع قیام مسجد گوهرشاد، پویانمایی و فیلم کوتاه را از جمله برنامه‌های فراملی موسسه آفرینش‌های هنری عنوان کرد و افزود: تاکنون 81 داستان کوتاه با موضوع عفاف و حجاب در این موسسه تولید شده است که در این هفته در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برگزاری جشنواره ملی داستان نویسی، شب شعر و ویژه برنامه همسفر با پروانه‌ها با محوریت ترویج سبک زندگی عفیفانه از دیگر برنامه‌های موسسه آفرینش‌های هنری است.

حسینی تصریح کرد: 3 هزار تشکل جوانان رضوی در سراسر کشور وجود دارد که توسط این تشکل‌ها، کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، نشست‌ها، مسابقات و ... با موضوع عفاف و حجاب در سطح کشور برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تولید کتاب‌های پروانه، کتاب‌های صوتی با محتوای نوآورانه و جذاب مرتبط با شبکه مفهومی عفاف، معرفی کتاب‌های تولیدی آستان قدس رضوی با این موضوع و ایجاد قفسه کتاب عفاف و حجاب در فروشگاه‌های به نشر با تخفیف ویژه را از جمله برنامه‌های موسسه به نشر عنوان کرد.

وی با اشاره به ارائه بسته حمایتی نشر کتاب با موضوع عفاف و حجاب ادامه داد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد برای کسانی که مایل به چاپ کتاب و محصولات فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب هستند، با تخفیف 50 درصد، خدمات چاپ کتاب را توسط موسسه چاپ آستان قدس رضوی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی ارائه کند.

حسینی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی الگوی حجاب و عفاف را برای دانش‌آموزان سراسر کشور ارائه می‌دهد، افزود: طراحی الگوی جامع عفاف و حجاب ویژه دانش آموزان در بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) اجرا می‌شود و ما آمادگی داریم که این طرح را برای دانش آموزان سراسر کشور اجرا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح جامع عفاف و حجاب در دانشگاه امام رضا(ع) افزود:‌ تولید فصلنامه پژوهش‌های اجتماعی با موضوع عفاف و حجاب، تدوین شبکه مسائل و فهرست پایان نامه‌ها، تشکیل لوژنه تخصصی علمی در هیئت علمی دانشگاه با موضوع سبک زندگی عفیفانه از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

حسینی تصریح کرد: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز طرح جامع آموزشی عفاف و حجاب را به طور ویژه برای مربیان مجتمع‌های ورزشی اجرا می‌کند که این طرح نیز می‌تواند الگوی برای سایر مراکز ورزشی در سطح کشور باشد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.