مرجع تقلید جهان تشیع گفت : تحول در حوزه های علمیه ضروری است وطلاب باید به مسائل زمان و مکان و امور روز آشنایی داشته باشند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان و معاونان و مسئولان آن، حوزه علمیه خراسان را بزرگترین حوزه علمیه بعد از قم عنوان کرد وگفت :و حوزه علمیه خراسان یکی از حوزه های علمیه ای است که به آن امید می رود،

وی خاطر نشان کردند: مراجع و عالمان برجسته و به نامی در مشهد و خراسان پرورش یافته اند و این حوزه کهن از مرجعیت خالی نبوده و فقیهان، متکلمان، خطبا و مفسران خوبی از این حوزه علمیه معرفی و رشد یافته اند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه یکی از مسائل این است که نیازهای زمان در حوزه های علمیه تبیین شود، افزود: باید مسائلی مانند بانکداری اسلامی، موسیقی حلال و حرام، شبکه های مجازی و.... مشخص شود، به ویژه اینکه امروز فضای مجازی غوغا می کند و باید تکلیف مردم در این زمینه مشخص گردد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تحول نسبت به اصلاح کتاب های درسی در حوزه علمیه گفت: این کتاب ها امروز به تغییراتی نیاز دارد که با مسایل زمان هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه های علمیه باید به مسئله زبان اهمیت داد، گفتند: طلاب علوم دینی باید از ابتدای طلبگی به محاوره با زبان عربی توجه و در برخی موارد با زبان های دیگر آشنا شوند.

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم، بر آشنایی طلاب با مهارت سخنرانی و نویسندگی تاکید و خاطر نشان کردند: باید از ابتدای طلبگی در این زمینه کار شود که در نتیجه چنین حوزه علمیه ای کارآمد خواهد بود.

وی با تاکیدبر استفاده طلاب از بیشترین فرصت و زمان در تحصیل گفت: جوانی، فصل نشاط فراگیری علم است و به همین علت باید تدبیری برای کم شدن مدت زمان تعطیلات در حوزه های علمیه اندیشه شود.

در این دیدار حجت السلام و المسلمین عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان نیز درباره وضع آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... این حوزه گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.