شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای شدیداللحن، درگیری ها در سودان جنوبی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای شدیداللحن، درگیری ها در سودان جنوبی را محکوم کرد و از طرفین خواست به خشونت ها پایان دهند.

شورای امنیت همچنین در این بیانیه که از سوی تمامی اعضای آن صادر شد، اعلام کرد از حمله به پایگاه های سازمان ملل شوکه و خشمگین شده است. شورای امنیت همچنین خواهان افزایش نیروهای حافظ صلح در سودان جنوبی شد.

بیانیه شورای امنیت پس از نشستی صادر شد که آمریکا در آن خواستار بررسی اوضاع سودان جنوبی شده بود. طبق گزارشها، صدها نفر از روز جمعه در این درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

درگیری ها روز یکشنبه در جوبا، پایتخت جمهوری سودان جنوبی میان نیروهای هوادار "سالواکر مایاردیت،" رئیس جمهور سودان جنوبی و "ریک ماچار،" معاون وی بار دیگر بالا گرفت.
سخنگوی "ریک مچار،" معاون رئیس جمهور سودان جنوبی به بی بی سی گفت کشور به جنگ بازگشته است. نیروهای هوادار مچار گفته اند پایگاه هایشان در پایتخت مورد حمله نیروهای دولتی قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دولتی گزارش داد دست کم 272 نفر در درگیری های طرفین کشته شده اند که 33 نفر آنها غیر نظامی بودند.

یک مسئول سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد یک سرباز چینی از نیروهای حافظ صلح این نهاد در درگیری ها کشته شده است.

سخنگوی نمایندگی سازمان ملل در سودان جنوبی (یونمیس) اعلام کرد دو سرباز دیگر نیز از نیروهای این نهاد به شدت مجروح شده اند. همچنین پایگاه های سازمان ملل در جوبا با سلاح های سبک و سنگین هدف گرفته شده اند.

پیش از نشست شورای امنیت، "سامانتا پاور،" نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: ما از فقدان رهبری و کنترل نیروها در سودان جنوبی احساس نگرانی شدیدی داریم. ما مشاهده می کنیم رئیس جمهور سالواکر و ریک مچار دعوت به آرامش می کنند؛ اما پس از آن برخی نیروها به غیرنظامیان حمله می کنند و پایگاه های سازمان ملل را هدف قرار می دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار