دفاتر پیشخوان دولت گام مثبتی در راستای انجام طرح دولت الکترونیک هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس دفتربرنامه ریزی استانداری سمنان گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری بین صندوق بازنشستگی ودفاتر پیشخوان دولت از این پس، چهارخدمت بازنشستگان در این دفاتر انجام می شود.
علی اکبر مرتضایی افزود: از این پس دفاتر پیشخوان دولت، چاپ حکم بازنشستگی، چاپ فیش حقوقی بازنشستگان، صدور کارت منزلت، استعلام مربوط به دریافت حقوق، با مبالغ مصوب را برای بازنشستگان انجام می دهند.
وی تصریح کرد: واگذاری این خدمات به دفاتر پیشخوان دولت دو هدف عمده را دنبال می کند که نخستین آنها صرفه جویی در وقت و انرژی نهاد های دولتی و حتی بازنشستگان جامعه و دیگری برون سپاری اقدامات در راستای اشاعه دولت الکترونیک است.
مرتضایی با بیان اینکه ۶۰دفتر پیشخوان دولت در استان سمنان وجود دارد، افزود: این دفاتر گام مثبتی در راستای انجام طرح دولت الکترونیک هستند که ابلاغ آن در کنار طرح دولت همراه در دستور کار هیئت دولت قرار دارد و به زودی اجرا خواهد شد.
وی افزود: دولت الکترونیک نیز مانند هر پدیده اجتماعی نیازمند فرهنگی سازی، ترویج، تبلیغ و آموزش است که در این راستا فعال سازی دفاتر پیشخوان دولت، واگذاری برخی از امور اجرایی در زمینه مخابرات، پست، قبوض، بازنشستگی، دانشگاه و ...به این دفاتر می تواند در راستای ترویج این فرهنگ موثر باشد.
وی تصریح کرد: برای رفتن به سمت این هدف از این پس خدمت ثبت نام انبارهای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز با مبالغ مصوب در دفاتر پیشخوان خدمات انجام می شود.
انتهای پیام / د

برچسب ها: دفتر ، خدمات ، پیشخوان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.