فرماندار شهرستان شبستر گفت:تاکنون ریالی برای لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان شبستر اختصاص نیافته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید سعید کاشانی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر با اشاره به اینکه متاسفانه صاحبان برخی باغات در مسیررودخانه و سیلاب ها سند دارند گفت: خسارات دیدگان سیل های اخیرتاوان برخی مسئولینی را میدهند که با وجود تجاوزمتخلفین به حریم ها تاکنون هیچ برخورد قانونی با آنها نشده است و امروز مردم بیگناه دیگری هزینه سنگین آنرا میپردازند.

کاشانی بیشترین خسارت وارده در حادثه سیل اخیر را در بخش کشاورزی عنوان کرده و افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده سیل تاکنون بالغ بر به ۱۵۰ میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی و منازل و اماکن مختلف شهرستان شبستر خسارت وارد کرده است.

فرماندار شبستر با بیان اینکه از نقد منصفانه برای بهبود روند استقبال می کنیم اظهارداشت:بعد از سیل های اخیر متاسفانه برخی ها عرصه را برای تخریب مسئولین فراهم کرده اند و همه کاسه و کوزه ها بر سر فرمانداری شکسته شد.اما ما تحت تاثیرو فشارها قرار نخواهیم گرفت .

کاشانی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه گفت : در سال گذشته در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان با وجود تصویب 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه برای لایروبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان شبسترمتاسفانه تاکنون ریالی اختصاص نیافته است و اعتبارات ناچیز شهرستان هم توان تامین خسارت سیل را ندارد.

فرماندار شبستر افزود :شهروندان ما شایسته این‌همه آسیب و مشکل نبودند و با توجه به اینکه از نظر آسیب‌شناسی حقوقی مسئول هستیم بنده به‌نوبه خود همه این کوتاهی‌ها را به گردن می‌گیرم و از همه آسیب‌دیدگان عذرخواهی می‌کنم. لذا تمام مسئولیت‌ها و قصور متوجه مسئولین است و باید پاسخگوی آن باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را این‌گونه گرفته است. لذا ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها و عدم توجه به سخنان کارشناسی مسئولان و مقاومت در برابر آن‌ها و عدم لایروبی رودخانه‌ها در موعد مقرر باعث شد تاوان ضعف ها را در سیل اخیر بپردازیم .

مدیر عامل شرکت مخابرات استان هم بعد از بازدید از خسارات سیل به تاسیسات مخابراتی در شندآباد گفت :ما بزودی با همکاری مسئولان محلی نه تنها به ترمیم خسارات وارده اقدام خواهیم کرد بلکه در سالجاری توسعه شبکه تلفن همراه و دیتا و پنهای باند شهرهای 9 گانه شهرستان شبستر را توسعه خواهیم داد .

فرقانی گفت: بر این اساس تمام مناطق شهری این شهرستان که مصرف و ترافیک شان به بالای 90 % برسد پهنای باند شان را افزایش خواهیم داد در اولین وهله این هفته پهنای باند شهر شندآباد از 30 مگابایت به 42 مگابایت افزایش میابد.

حسین زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص وارد آمدن خسارت به زیر ساخت های مخابراتی شندآباد از امضای تفاهم نامه 300 سیصد میلیون تومانی مخابرات با مدیریت بحران شهرستان شبستر در این خصوص خبر داد و گفت: قرار شد برای جلوگیری از خسارات سیل برای زیرساخت های مخابراتی ، این مبلغ برای جابجائی حوضچه های مسیر فیبر نوری در شندآباد هزینه شود که عملیات آن تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

آقاپور علیشاهی نماینده مردم شهرستان شبستر هم با ذکر اینکه اگر تنها 10% اعتبارات خسارات اختصاص یابد به استان ما کلی از خسارات منطقه جبران می شود .

انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.