اهواز؛

پایان بازسازی حرم حضرت زینب(س) با مشارکت مردم خوزستان

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان از پایان مرمت و بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) در سوریه پایان یافته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی اظهار کرد: در چند سال اخیر حرم حضرت زینب(س) در سوریه بر اثر حملات گروه های تکفیری و اصابت گلوله و خمپاره دچار آسیب شده بود که به همت مردم خوزستان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نخستین گام مهم برای بازسازی آن برداشته شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون برنامه مسقف کردن و توسعه این حرم مطهر در دستور کار ستاد عتبات استان قرار گرفته است افزود: حرم حضرت زینب(س) 570 متر است که توسعه صحن حرم و مسقف کردن آن نیز با مشارکت و حمایت مردم استان شروع می شود.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: بر اثر حملات گروه های تکفیری و سلفی ، کاشی‌ های قدیمی حرم، طلاکاری ‌های دوران گذشته، درها، نگاره ‌ها، منبت‌ ‌کاری، معرق کاری، خاتم‌ کاری و همه جلوه ‌های هنری که شیعیان ایران و سایر کشورهای محب اهل‌ بیت(ع) طی سالیان گذشته انجام داده بودند از بین رفته بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اینکه همه بخش های حرم از جمله گنبد، گلدسته ها، دیوارها، کف و غیره آسیب شدید دیده بود تصریح کرد: مردم خوزستان در سال 1392 مسئولیت بازسازی این حرم مطهر را بر عهده گرفتند و متعاقب آن از سال 1393 اقدام های لازم برای نوسازی و مرمت حرم آغاز شد.

وی اذعان داشت: نوسازی و تعویض رواق ها، کف و سقف حرم و مصلا، سرویس و تعمیر هفت دستگاه تهویه، تعمیر ژنراتورها و بازسازی کامل سامانه های سرمایشی و گرمایشی حرم، سرویس و تعمیر چهار دستگاه هواساز، رنگ آمیزی ستون های بتونی و سنگی صحن از جمله این اقدام ها بوده است.

حجت الاسلام موسوی از اعزام بیش از 170 نفر نیروی کار فنی و ماهر به صورت افتخاری شامل مهندس، کاشی کار، معمار، برق کار، تاسیسات و رفوگر به سوریه خبر داد و گفت: این نیروهای متخصص و فنی بدون هیچ چشم داشتی و با کمترین امکانات به صورت شبانه روزی کار کردند و اقامت هر کدام از آنها در حرم مطهر حضرت زینب(س) یک ماه بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان هم جان خود را برای دفاع از حرم شریف ائمه اطهار(ع) فدا و هم مال خود را جهت بازسازی و مرمت حرم های مطهر در سوریه و عراق هزینه کردند یادآور شد: در بازسازی حرم حضرت زینب(س) برخی استان ها نیز کمک هایی را داشتند اما بیشتر کمک ها از سوی مردم خوزستان بود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با بیان اینکه بیش از 400 نوع انواع لوازم مورد نیاز حرم از جمله داربست و لوازم برقی از سوی مردم خوزستان به سوریه ارسال شده است افزود: در بازسازی حرم حضرت زینب(س) نیروی کار، نظارت و امکانات همه از سوی مردم خوزستان تامین شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون چند طرح بزرگ را در عتبات عالیات از جمله مرمت و طلاکاری ایوان حرم حضرت علی (ع) و ساخت شش در حرمین عسکریین (ع) به سرانجام رسانده ضمن آنکه در صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف مشارکت دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار