داستان هایم را برای نوجوانان و جوانان می نویسم اما مخاطب آن می‌تواند تمام اقشار جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری مدرس داستان و فیلمنامه نویسی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص ایده داستان «رویای نیمه شب» گفت:‌ رنگ و بوی آثار من، به واسطه طلبه بودنم مذهبی است. ایده این داستان از آنجا آمد که یک کتاب به دستم رسید که در آن  205 تشرف حضرت امام زمان (عج) نقل شده بود. سفارش شد من 10 تشرف را به صورت مجموعه داستان بنویسم. من 10 تشرف را انتخاب کردم تا مجموعه را بنویسم اما از میان این داستان ها و شخصیت ها ایده نوشتن یک رمان را گرفتم.

وی در ادامه بیان کرد: زمان نوشتن این داستان به 15 سال پیش بر می‌گردد. آن زمان پیش از شروع رمان اجازه اش را از کسی که سفارش مجموعه داستان را کرده بود، گرفتم. این رمان را در طول دو ماه نوشتم. چون مدرس داستان‌نویسی بودم، از شگردها و ترفندهایی که بلد بودم برای جذاب‌تر شدن قصه کمک گرفتم. محوریت قصه تشرف امام زمان(عج) بود و همین موضوع به اضافه چاشنی عشق موضوع داستان را جذاب تر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری در ادامه عنوان کرد: در روایات آمده که امام زمان (عج) مثل خورشید پشت ابر است و با اینکه دیده نمی‌شود ولی گرمای آن وجود دارد. تلاش من این بوده است که این داستان برای مخاطبان جذاب باشد.

وی با اشاره به حضور این کتاب در مسابقه «کتاب زندگی» گفت: انتظار می‌رفت تیزر سینمایی قبل از ماه رمضان آماده و پخش شود اما الان هم دیر نشده است. مسابقه «کتاب زندگی» تا پایان مردادماه ادامه دارد. امیدوارم در این مسابقه رکورد فروش کتاب های قبلی که بالغ بر 200 هزار نسخه بود، شکسته شود.

سالاری در پایان گفت: من در حال حاضر دو رمان دیگر نیز زیر چاپ دارم که یکی برای مقطع سنی نوجوانان است و دیگری در خصوص یک شاعر اهل بیت که به سفارش آستان قدس رضوی نوشته شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار