صبح امروز نشست رونمایی از تیزر سینمایی کتاب «رویای نیمه شب» با حضور عوامل سازنده فیلم و بازیگران با اجرای سعید بیابانکی در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست رونمایی از تیزر سینمایی کتاب «رویای نیمه شب» با حضور عوامل سازنده فیلم و بازیگران با اجرای سعید بیابانکی در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، ضمن پخش یک کلیپ و ادای احترام به روح هنرمندان تازه گذشته، عباس کیارستمی و مهدیه الهی قمشه ای، از محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر دعوت شد. 

وی بیان کرد: این اقدام اتفاق بزرگی است که اهالی فرهنگ و هنر در حوزه ادبیات و سینما دست به دست هم بدهیم. بسیاری از کارگردان ها ابراز تمایل کرده اند که آثار آقای سالاری نویسنده این کتاب را تبدیل به آثار سینمایی و تلویزیونی کنند. امیدواریم از این اتفاقات باز هم بیفتد.

پس از قرائت بخشی از متن کتاب، از نیلی مدیر مجمع ناشران اسلامی دعوت شد.
 
نیلی اظهار داشت: این جلسه را به فال نیک می‌گیرم. اثر قبلی که به اثر تصویری تبدیل شد کتاب «دختر شینا» بود. مدتی بعد از رونمایی «دخترشینا» یک سرمایه گذار ابراز تمایل برای ساخت زندگی آن شهید کرد.

وی بیان کرد: ما باید علاقه مندان گونه های متفاوت ادبیات را، به تالیف و ساخت آثار فاخر تشویق کنیم.

نیلی با تقدیر از همت عوامل فیلم «رویای نیمه شب» گفت: در قالب تیزر سینمایی پروژه بزرگ محسوب می‌شود. امیدوارم در نوع داستانهای مذهبی و اسلامی آثار و نویسندگان زیادی وجود داشته باشد که کارگردان‌ها در انتخاب اثر و نویسنده دچار مشکل شوند. 

مدیر مجمع ناشران اسلامی در ادامه عنوان کرد: در ۳سال اخیر از حیث رونق کتاب و نشر، وضعیت مطلوبی داشتیم امیدواریم این رویه ادامه داشته باشد.

بیابانکی با بیان اینکه کتاب مظلوم واقع شده، از حجت الاسلام و المسلمین مظفر سالاری، حجت الاسلام مهدی جوکار و ذوعلم تهیه کننده اثر دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سالاری اظهار داشت: هستی نه از اتم بلکه از داستان ها تشکیل شده است. کسانی که در این راه ها تلاش می کنند، مجاهدان فرهنگی هستند امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند و قوی‌تر شود. ضمن اینکه هزینه ساخت فیلم از محل فروش کتاب تهیه شده و از منابع دولتی دریافت نشده است.

ذوعلم با اشاره به موفقیت کتاب «من زنده ام» با فروش بالغ بر ۲۲۰ هزار نسخه و نیز «دختر شینا» گفت: تجربه «دختر شینا» با عوامل محدودی بود و فقط دو بازیگر بزرگسال و دو خردسال داشت. پروژه جمع و جوری نسبت به فیلم «رویای نیمه شب» بود. برای «دختر شینا» چند زوج مدنظر داشتیم که در نهایت زوج زندگانی و رزاقی بازیگران فیلم شدند.
 
ذوعلم عنوان کرد: باشگاه فیلم هم در ساخت «رویای نیمه شب» مشارکت کرد. دارابی کارگردان سینما از پروژه انصراف داد و آقای عباسی پذیرفت. مرکز شیرازه و باشگاه فیلم در نظر دارد این اقدامات را ادامه دهد. ما می توانیم با ساخت فیلم و سریال به شمارگان میلیونی کتابها کمک کنیم.  این فیلم در سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری اکران می‌شود و تیزر سینمایی آن در شبکه های اجتماعی و تلویزیون پخش می شود.

بیابانکی با اشاره به غیرواقعی بودن آمار مطالعه کتاب در کشور اظهار داشت: اینکه می گویند آمار مطالعه ۲یا ۳ دقیقه است به نظرم غیرواقعی باشد. به طور قطع آمار بالاتر است.  کتاب هایی که در فیلم هامون توسط مرحوم خسروشکیبایی معرفی شد، پس از اکران این فیلم فروش بهتری پیدا کرد پس این حرکت موثر است.

در ادامه ذوعلم در خصوص توزیع کتاب ها گفت: ما فروش سازمانی نداریم. بارها شده تیراژ ۵۰۰ یا بیشتر از کتاب را خواستند که بخرند اما سنگ جلوی پایشان انداختیم تا اینگونه فروش نداشته باشیم. اما برای فروش در دانشگاه ها و مراکز آموزشی فرهنگی همکاری می کنیم.

پس از پخش تیزر سینمایی «رویای نیمه شب»، از محمدرضا شفا مدیر باشگاه فیلم و یکی از تهیه کنندگان فیلم و اصغر عباسی کارگردان فیلم، ماه چهره خلیلی و متین ستوده دعوت شد.
 
در این مراسم با عباس غزالی تماس گرفته شد. غزالی اظهار داشت: امیدوارم از کار خوشتان آمده باشد. از تمام عوامل فیلم تشکر می‌کنم. امیدوارم این رمان بسیار گیرا و جذاب، خوب معرفی شده باشد.

اصغر عباسی کارگردان فیلم نیز بیان کرد: امیدوارم نتیجه کار دوستان مورد پسند واقع شود.  وی در خصوص پرسش یک خبرنگار گفت: باید فیلم فراز و فرودهایی داشته باشد تا مخاطب ترغیب شود. 

ماه چهره خلیلی اظهار داشت: معنای تیزر به انگلیسی یعنی چیزی که قلقلکت دهد و امیدوارم این تیزر برای خواندن این کتاب مخاطب را قلقلک دهد.

عباسی در خصوص انتخاب بازیگر نقش اول فیلم گفت: ما اولویت هایی برای نقش ها داشتیم که تعدادی از آنها نشد. عباس غزالی هم برای گریم نقش زمان حال و هم گذشته خوب در آمد. بعضی از بازیگران یا فقط برای گذشته خوب بودند یا دوره جدید. 

در پایان این مراسم، لوح یادبودی از پوستر این فیلم به امضای عوامل رسید.



برای دیدن عکس های بیشتر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار