عوامل متعدد، بهای نفت را به سراشیبی کاهش کشاند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بهای نفت در روز دوشنبه به پایین ترین میزان دوماهه اخیر رسید. علت این کاهش، افزایش عرضه کانادا، افزایش تعداد دکل های نفتی آمریکا و کاهش استقبال از صندوق های پوشش ریسک بود. 

بر این اساس، صدها هزار بشکه نفت خام، به تازگی به منطقه نفتی آلبرتا سرازیر شده اند و اوضاع در مقایسه با آتش سوزی دو ماه قبل، رو به بهبود است. 

در بازار روز دوشنبه، بهای هر بشکه نفت خام برنت، 46 دلار و 21 سنت بود و در ادامه به 45 دلار و 90 سنت رسید تا به پایین ترین ارزش خود از 11 می سال جاری برسد.  

بهای نفت غرب تگزاس نیز با کاهش 1.43 درصدی، 65 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 44 دلار و 76 سنت تنزل پیدا کرد. طی جلسه، بهای آن به پایین ترین حد دو ماه اخیر، یعنی 44 دلار و 53 سنت در هر بشکه نیز رسید.

بخش زیادی از روز، بهای نفت کاهش داشت زیرا شروع روز کاری دوشنبه در آسیا، خبر از کاهش سفارش تصفیه خانه ها از ترس وضعیت نامناسب اقتصادی می داد.

ایران، بهای رسمی فروش نفت خام سبک خود را 45 دلار تعیین کرد که از بهای متوسط عمان/دبی برای تحویل در ماه آگوست، بالاتر است اما در این ماه، 40 سنت کاهش داشته است. 

بعد از این که گزارش ماهانه نرخ بیکاری آمریکا در روز جمعه منتشر شد، شاخص اس اند پی 500 وال استریت به رکورد تاریخی افزایش خود رسید و قیمت نفت خام فیوچرز از چندین جلسه کاهش بها، رهایی یافت. اخبار منتشر شده بابت تعطیلی خط لوله ترانس-نیجر نیجریه بابت دلایل نامعلوم نیز، جلوی افت بیشتر قیمت را گرفت. 

با این وجود، کارشناسان پیش بینی می کنند بهای نفت، در دامنه 45 تا 50 دلار باقی بماند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار