امیر خسرو فخریان رییس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ارتقای جایگاه کالا و محصولات ایرانی با استفاده از ظرفیت زنجیره ای و تقویت صنوف مختلف کشور در بازار داخلی و جهانی اظهار کرد: متاسفانه شاخص زنجیره ای عرضه کالای فروشگاه های ایران در بازار جهانی بسیار پایین است و باید این شاخص ها در همه زمینه ها گسترش پیدا کند.
فخریان در ادامه افزود: مهم ترین مشکلات ما نبود فرهنگ عمومی برای استقبال و خرید مردم و مکان های مناسب برای راه اندازی این فروشگاه هاست .
رییس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای افزود : مالکان فروشگاه های زنجیره ای درصنوف مختلف مواد غذایی ، موبایل ، محصولات نساجی ،صنعتی ، خودرو ، چرم و... که بیش از یک شعبه داشته باشند می توانند در اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای عضو شوند. تا کنون نیز خودرو ، چرم ، محصولات نساجی ، پوشاک ، عرضه کنندگان فست فود و مواد غذایی که حدود هفتاد درصد این اتحادیه را تشکیل می دهند برای عضویت استقبال کرده اند .
وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران از نظر صنعت خرده فروشی در رده
بسیار خوبی نسبت به کشور های دیگر قرار ندارد و ما در تلاشیم با ارتقای کیفیت محصولات، توانایی رقابت را در
بازار جهانی با راه اندازی فروشگاه های
زنجیره ای مهیا سازیم .
رییس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای گفت : فروشگاه های زنجیره ای با دوام مانند فرش و چرم بازار خوبی در کشورهای دیگر دارند و توسعه فروشگاه های چند منظوره مصرفی از مهم ترین اهداف ما در این امر است .