مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بر توسعه همکاری مجمع با مؤسسات و انجمن‌های دینی و فرهنگی اندونزی تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، "محمدحسن تبرائیان" مشاور دبیر کل مجمع تقریب و قائم مقام معاونت امور بین‌الملل این مجمع، در صدر هیأتی با "نصرالدین عمر" رییس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد استقلال جاکارتا که گنجایش 120 هزار نمازگزار را در یک زمان دارد، دیدار و رایزنی کرد.

"آخوند عبدالرزاق رهبر" امام جمعه و خطیب "آق قلا" در استان گلستان و مدیر حوزه علمیه عرفانی اهل‌سنت،  قائم مقام معاونت امور بین الملل این مجمع را در این دیدار همراهی کرد.

تبرائیان در این دیدار، با تشریح جایگاه و فعالیت‌های مجمع تقریب مذاهب، بر همکاری این مجمع با مؤسسات و انجمن‌های دینی و فرهنگی اندونزی بخصوص نهضت‌العلماء، محمدیه و مجلس‌العلماء تأکید کرد.

وی همچنین ضمن تشریح نقش حیاتی، برجسته و کارآمد مقوله تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام و تأکید بر آیات وحدت و احادیث نبوی، خواستار هوشیاری مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و مقابله با جریان تکفیر شد.

قائم‌مقام معاونت امور‌ بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب، با اشاره به نقش این مجمع در تبیین و تحقق وحدت اسلامی، به تشریح نوع نگاه راهبردی و فتواهای مقام معظم رهبری در جهت تقریب مذاهب و وحدت امت بویژه فتوای حرمت اهانت بر بزرگان و مقدسات اهل سنت پرداخت.

وی وضعیت وحدت شیعیان و اهل تسنن در ایران و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به امور اهل‌سنت را مورد اشاره قرار داد و بر دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های فلسطین تأکید کرد.

تبرائیان همچنین از "نصرالدین عمر" برای سفر به ایران دعوت کرد.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی و امام مسجد بزرگ استقلال جاکارتا نیز در این دیدار، با تأکید بر وحدت میان شیعیان و اهل سنت گفت: شیعیان و اهل سنت در اندونزی، با 250 میلیون جمعیت زندگی برادرانه‌ای در کنار یکدیگر دارند.

گفتنی است هیأت ایرانی پس از این دیدار و رایزنی، عازم استان 'ماکاسار' اندونزی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار