رئيس پليس راه استان کرمان از كاهش 16 درصدی تلفات حوادث جاده ای در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سرهنگ "یوسف نجفی" تعداد تصادفات منجر به فوت در استان کرمان را در سه ماهه نخست سال جاری 108 فقره ذكر كرد و گفت: در این تصادفات 164 نفر جان خود را از دست دادند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كاهشی 16 درصدی نشان میدهد.

وی به آمار تصادفات منجر به زخمی شدن افراد نیز اشاره كرد و گفت: بهار امسال 571 تصادف منجر به زخمی شدن افراد به وقوع پیوست که در نتیجه آنها 190 نفر از هم استانی ها روانه بیمارستان شدند و در بقیه موارد مصدومان سرپایی مداوا شدند .

سرهنگ نجفی تصریح کرد: حدود نیمی از حوادث جاده ای استان کرمان را واژگونی خودروها تشکیل میدهد که علت اکثر آنها خستگی و خواب آلودگی راننده و یا تخطی آنها از سرعت مجاز و مطمئنه بوده است.
رئیس پلیس راه استان به سهم وسایل نقلیه در بروز تصادفات نیز اشاره كرد و گفت: سواری ها در 48 درصد ، موتورسیكلت ها در 27 درصد، وانتها در 14 درصد و كامیونها در 10 درصد تصادفات سهیم بوده اند.
سرهنگ نجفی محورهای انار به رفسنجان ، كرمان به بم و كهنوج به جیرفت را حادثه خیزترین محور های استان کرمان دانست و گفت: تجربه نشان داده است بیشترین تلفات جاده ای در ماههای مرداد و شهریور به وقوع می پیوندد ، از این رو همزمان با دیگر نقاط كشور طرح تابستانی پلیس راه را از پانزدهم تیرماه در جاده های استان آغاز شده است .

رئیس پلیس راه استان کرمان تخطی از سرعت مجاز را خط قرمز ماموران در طرح تابستانه عنوان كرد و خطاب به هم استانی هایی كه قصد سفر در فصل تابستان دارند، گفت: الزامات ایمنی قبل و حین سفر را حتما رعایت كنید تا شاهد وقوع كمترین حوادث جاده ای در سطح استان باشیم

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار