مخترع بین‌المللی آذربایجان غربی گفت: امکان ساخت انحصاری دستگاه بومی ضدعفونی کننده زباله‌های بیمارستانی به روش ماکروویو کشور در ارومیه فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهرداد لعلی در مراسم افتتاح شرکت دانش‌بنیان توسعه ایمن ارومیه اظهار داشت: این مجموعه فعالیت خود را از سال 88 در مرکز رشد فناوری دانشگاه ارومیه آغاز کرده و دوران رشد و نمو خود را در پارک علم و فناوری استان گذرانده است.

وی گفت: هم‌اکنون مهمترین محصول این مجموع دانش بنیان، تولید دستگاه ضدعفونی کننده زباله‌های بیمارستانی به روش ماکروویو بوده که به صورت انحصاری در کشور و در ارومیه تولید و پروانه ساخت خود را در سال 93 از وزارت بهداشت اخذ کرده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با توجه به وجود استاندارهای سازمان غذا و داروی آمریکا و با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه، تولید انبوه این دستگاه آغاز شده و می‌تواند با تامین نیازهای داخلی کشور و صادرات آن، اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

لعلی افزود: علاوه بر تولید محصولات دانش‌بنیانی در شرکت، سیاست این مجموعه این است که به عنوان قطب فناوری استان معرفی شود.

مخترع بین‌المللی ارومیه و منتخب مسابقات جهانی مخترعین ژنو در سال 92 تصریح کرد: این محصول سال گذشته به کشور عراق نیز صادر شد و تاکنون افتخارات بسیاری برای استان کسب کرده که از جمله آن، کسب 12 مدال طلا و نقره در مسابقات اختراعات جهان و جشنواره خوارزمی بوده است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، دستگاه‌های بازیافت آسفالت نیز توسط این شرکت به تولید انبوه رسیده و در مجموع، تولیدات این شرکت دانش‌بنیان در آینده افزایش می‌یابد.

لعلی افزود: هم‌اکنون این مجموعه دانش بنیان توانسته 45 نفر را به صورت مستقیم و بسیاری را به صورت غیرمستقیم در سطح کشور مشغول به کار کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.