یاسوج ؛

نرخ معلولیت در کهگیلویه وبویراحمدحدود 2.7 درصد است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد میزان نرخ معلولیت در این استان را حدود 2.7 اعلام کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علیرضا موسوی امجد با بیان این که میزان معلولیت دراین استان 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری افزود: بیشترین نوع معلولیت تاکنون ناشی از بیماری های ژنتیکی و مادرزادی بود.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد آگاهی خانواده ها ، همکاری و نقش تعیین کننده رسانه ها و مشاوره های ژنتیکی بویژه در قبل از ازدواج این نوع از معلولیت های مادرزادی در استان کاهش یافته است.

موسوی امجد از انجام تفاهم نامه با اداره کل ثبت و اسناد استان مبنی بر الزام و اجبار زوج های جوان قبل از ازدواج به مراکز و مشاوره های ژنتیکی بهزیستی خبر داد و گفت: بر این اساس ثبت هرگونه سند ازدواجی در استان به این مهم وابسته است.

موسوی امجد اظهار کرد: هم اکنون حدود 6 هزار معلول در این استان پشت نوبت برای دریافت خدمات توان بخشی هستند.

وی یادآور شد: تاکنون 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده اند که حدود 6 هزار و 100 نفر از آنها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی با اشاره به وجود حدود 146 خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج های فامیلی اصلی ترین دلیل بروز این نوع معلولیت در استان شناسایی شده است.

موسوی امجد ابراز داشت: هم اکنون 23 مرکز توانبخشی و خدمات درمانی اعم از حمایتی، نگهداری، ویزیت در منزل و مراقبت شبانه روزی در کهگیلویه و بویراحمد به معلولان این استان خدمات رسانی می کنند.

وی تعداد خانواده های مستحق دریافت خدمات بهزیستی در حوزه معاونت اجتماعی را نیز افزون بر هفت هزار و 200 خانوار اعلام کرد و گفت: هم اکنون پنج هزارو20خانوار از این تعداد باجمعیت حدود 17هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره مند هستند.

وی افزود: حدود چهار هزارو 960 خانوار از این تعداد زنان بی سرپرست هستند.

موسوی امجد یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را توانمندسازی مددجویان و معلولان در قالب استفاده از تسهیلات بانکی و ارایه مشوق های لازم دانست و گفت: سال 94 بیش از 445 فقره تسهیلات بانکی به جامعه هدف در این استان پرداخت شد.

وی میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداختی به مددجویان این استان را افزون بر 56 میلیارد ریال در بخش های مختلف اعلام کرد

انتهای پیام /ف
برچسب ها: معلولیت ، بهزیستی ، زوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.