پرونده فساد در فوتبال امیدوارم در آینده روال طبیعی خود را طی کند و دستخوش بازی های سیاسی نشود.

واعظ آشتیانی در گفت‌وگوبا خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فساد در فوتبال گفت:پرونده فساد در فوتبال را باید از 2 جنبه مورد بحث قرار داد،اول اینکه پرونده بسته شده است و دوم اینکه فعلا بسته شده و تعریف حقوقی آن پیگیری شود .

وی در مورد ظرات شاه حسینی مسئول پیگیری پرونده فساد در فوتبال گفت: نظر شاه‌حسینی در مورد اینکه پرونده از دستور کار مجلیس خارج شده مهم نیست و باید در این زمینه بحث حقوقی انجام دهیم، زمانی هست که کمیسیون اعلام میکند ما موضوعات مختلف را برای بررسی در دستور کار قرار می‌دهیم که رسیدگی به بعضی از موارد در اولویت کار ما هستند و بطور مثال رسیدگی به پرونده فساد را بعدها در دستور کارمان قرار می‌دهیم و زمانی هم هست که اعلام میکنند که رسیدگی به این پرونده به طور قطع از دستور کار ما خارج شده و به نظر من این موضوع که می‌گویند پرونده از دستور کار خارج شده یعنی چه؟ اگر مبنا بر این باشد که اصلا نمی‌خواهند به این پرونده رسیدگی کنند معنی و مفهومش این است که فوتبال تطهیر شده و پاک است و تامامی اتهامات واهی بوده است .

واعظی آشتیانی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید از حقوق مردم دفاع کنند و آنها باید با توجه به سوگندی که خورده‌اند برای دفاع از حقوق مردم گام بردارند و به نظر من این موضوع باید در ابتدا جنبه‌های حقوقی‌اش مشخص شود و این جواب من به این منظور است که مجلس قاطع اعلام کرده باشد پرونده مختوم شده اما فکر میکنم تا زمانی که زوایای این پرونده مشخص نشده از گمانه‌زنی ها بپرهیزیم و ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به نظر من از طریق مراجع قضایی و دولت این موضوع در دست بررسی قرار گیرد و به طور جدی پیگیری و به نتیجه برسد، افرادی که در فوتبال فساد ایجاد کردند چه کسانی اند و باید با آنها برخورد شود چرا که افراد حاضر در فوتبال جسارت رسیدگی به این پرونده را نداشتند و تنها مجلس و نمایندگان محترم با داشتن جسارت این موضوع را رسیدگی و مطرح کرد و باید قوه قضاییه نیز کمک کند این پرونده به سرانجام برسد و جوابش نیز به مردم اعلام شود. رسیدگی به این پرونده زمان طولانی را سپری کرد البته پرونده های دیگر نیز مانند این زمان بر بوده و به نظر من قصور نمایندگان باعث شده رسیدگی به این پرونده عقب بیفتد.

وی افزود: آقای پور مختار زمانی که رئیس کمیسیون اصل 90 بود بارها و بارها موضع خود را اعلام کرده و دلیلی ندارد که بعضی از افراد از او دوباره در مورد این پرونده فتوا بخواهند. پور‌مختار مو‌ضعش روشن است و بارها قاطعانه خواستار رسیدگی به این پرونده شده و حالا اگر نماینده مجلسی درباره بحث فساد در فوتبال صحبت نمی‌کند وبه دنبال این است که با سفسطه گویی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند بحثش جداست، امیدوارم مجلس در مورد این موضوع کوتاه نیاید و رسیدگی کند و نمایندگان قبل وقت خودشان را برای این پرونده گذاشتند و اگر نمایندگان در مورد این مسئله قصور کنند حق مردم از بین می‌رود و باید هم حقوق مردم را پیگیری کنند و تلاش کنند در پاکیز‌گی ورزش از جمله فوتبال تلاش کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار