استاندار خراسان رضوی خواستار پرهیز استفاده از روش های کم اثر در حوزه ی مبارزه با مواد مخدر در استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تغییر روش های قاچاق مواد مخدر، افزود: پلیس و دستگاه های کاشف نیز باید با تجهیز به فناوری های نوین، خود را برای مقابله و مبارزه ی همه جانبه با آن آماده کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه و معتادان پاک شده ای که برای این امر اعلام آمادگی نموده اند؛ ضروری است.

رشیدیان خواستار ورود جدی صدا و سیما و اصحاب رسانه به امر اطلاع رسانی از مضرات اعتیاد این بلای خانمان سوز شد و تصریح کرد: آگاهی دادن به جامعه نقش تعیین کننده ای در این حوزه و کاهش ابتلا به اعتیاد دارد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش صِرف برای بهبود معتادان و جمع آوری افراد متجاهر کافی نیست و باید مراقبت های بعد از خروج نیز برای این افراد صورت پذیرد تا مجدد به این آلودگی دچار نشوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح های عملیاتی برای جمع آوری معتادان و پاکسازی مناطق آلوده از ابتدای سال تا کنون، تصریح کرد: باید به منظور جلوگیری از حضور مجدد معتادان در این مناطق، باید نیروهای انتظامی در این اماکن استقرار یابند.

رشیدیان به وجود معتادان متجاهر در برخی از مناطق استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید در صورت وجود مجوز قانونی، پیگیری های لازم برای توسعه و ایجاد مراکز ماده 16 در شهرستان ها، صورت پذیرد و در غیر این صورت، هماهنگی با مقامات قضایی برای انتقال آنان به مشهد مقدس انجام شود.

وی گفت: اقتصاد جرم و چرخه ی مالی بالا در قاچاق مواد مخدر باعث می شود که افرادی به این مقوله گرایش پیدا کنند که باید با در نظر گرفتن جرائم متناسب با جرم، ریسک ورود به حوزه را افزایش داد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و زنانه شدن اعتیاد دو چالش مهم به شماره می رود؛ بر لزوم اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در مبارزه با مواد مخدر و برنامه ریزی برای کاهش تقاضا تاکید کرد.

گفتنی است؛ از ابتدای سال تا کنون 17 طرح عملیاتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اجرایی شده که دو هزار و 53 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و دو هزار و 465 نفر نیز در همین رابطه دستگیر شده اند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.