سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این کشور تمامی ابزارهای لازم را برای جلوگیری از دست یابی ایران به تسلیحات اتمی در اختیار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این کشور تمامی ابزارهای لازم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی در اختیار دارد.

تونر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: "دو حرکت در کنگره مشاهده می شود ،یکی تلاش می کند که جلوی فروش بوئینگ به ایران را بگیرد و یکی دیگر  تلاش می کند که نه تنها خرید هرگونه آب سنگین از ایران را متوقف سازد، بلکه جلوی تکمیل فرآیند خرید هشت میلیون و ششصد هزار دلار آب سنگین کنونی را هم بگیرد. آیا از نظر شما این موضوع ممکن است،" گفت: ما معمولا درباره قوانینی که هنوز تصویب نشده اند، اظهار نظر نمی کنیم.

تونر در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید:واکنش شما به سخنان امروز رئیس جمهور روحانی و هشدار وی چیست ، مدعی شد: اگر بخواهیم به طور مفصل صحبت کنیم، باید بگویم که ما  همچنان از توافق حمایت خواهیم کرد و در رابطه با سخنان روحانی توجه داشته باشید که معتقدیم که توافق تمامی ابزارهای لازم  را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های اتمی در اختیار ما قرار داده است و این موضوع همچنان به قوت خود باقیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با طرح این ادعا که واشنگتن به تعهداتش عمل کرده است در پاسخ به سخنان دیروز رئیس جمهور کشورمان گفت اگر ایران به تعهداتش در توافق هسته ای عمل نکند، توافق لغو خواهد شد. خبرنگار پرسید زمانی که می گویید «ما به توافق پایبند خواهیم بود»، آیا منظورتان این است که حتی اگر ایرانی ها به تعهداتشان عمل نکنند، شما به توافق پایبند خواهید ماند؟
مارک تونر پاسخ داد اگر آنها (ایرانی ها) به تعهداتشان در توافق عمل نکنند، نه (این طور نیست) و توافق لغو خواهد شد. در هر گونه توافقی، دو طرف موظف هستند به آن عمل کنند. 
خبرنگار پرسید پس تا زمانی که ایرانی ها به تعهداتشان عمل کنند، شما نیز به توافق پایبند خواهید بود؟
تونر پاسخ داد دقیقاً. 

خبرنگار پرسید اگر ایرانی ها توافق را نقض کنند، چه می شود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پاسخ داد ما همه جور امکان مانور و قدرت ضروری را در اختیار داریم. 
خبرنگار پرسید آیا شما به تعهدات خود عمل می کنید؟
تونر پاسخ داد بله، مطلقاً (همین طور است).


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار