یاسوج؛

150 میلیارد ریال هزینه برای بخش قلب و آنژیوگرافی بیمارستان یاسوج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:150میلیارد ریال برای بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی بیمارستان یاسوج هزینه شده واین بخش آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رضا چمن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود: احداث بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در مرکز استان تلاشی برای کاهش ارجاع بیماران به استان های همجوار و افزایش طول عمر بیماران قلبی است.

وی اظهارکرد: یکی از مهمترین علل بیماری های قلبی عروقی فشار خون بالا است.

چمن تصریح کرد: نتایج بررسی های انجام شده در طرح بیماریابی نشان می دهد بیش از 17 درصد جمعیت بالای 30 سال ساکن در مناطق روستایی و 10 درصد از اهالی مناطق شهری استان به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه شایعترین علت مرگ در کهگیلویه وبویراحمد و کشور، بیماری های قلبی عروقی است، افزود: 80 درصد مرگ های ناشی از بیماری های قلبی با خود مراقبتی قابل پیشگیری است.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ سازی برای اصلاح رژیم غذایی و تحرک بدنی از برنامه های در دست اجرا برای کنترل فشارخون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تمام این بیماران با مشارکت بهورزان و خانه های بهداشت کهگیلویه و بویراحمد از خدمات آموزشی، بهداشتی و تست فشارخون به صورت ماهیانه بهره مند هستند.

چمن اظهار کرد: این بیماران در صورت نیاز به پزشکان متخصص معرفی و از خدمات درمانی تکمیلی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه کنترل وزن یکی از مهمترین راه های پیشگیری از فشارخون است، گفت: آمار بالای اضافه وزن شامل 30 درصد مردان و 50 درصد بانوان در کهگیلویه و بویراحمد هشداری برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر این بیماری است.

چمن ورزش منظم روزانه به ویژه پیاده روی تند به مدت 150 دقیقه در هفته را از راهکارهای کنترل وزن بیان کرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.