به مناسبت هفته بهزیستی؛ مرکز سرپناه شبانه ویژه معتادین مرد در حاشیه شهر زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛گنجایش این مرکز 10 نفر است که همه روزه از ساعت 18 الی 6 صبح روز بعد؛ به مراجعه کنندگان خدمات می دهد.

معاون پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح این مرکز گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل موقعیت خاصی که دارد؛ همواره مورد توجه سازمان هایی که مرتبط با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر کار می کنند؛ قرار دارد.
روشن پژوه با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سالیان گذشته بدلیل اهمیت این استان؛ طرح های خود را بصورت پایلوت در این منطقه آغاز و اجرا کرده است افزود: افتتاح و راه اندازی مراکز سرپناه شبانه؛ از جمله این اقدامات است که الگوی بسیار مناسبی برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و برای افراد در معرض رفتار پر خطر است.
وی با اشاره به شکل گیری و استقرار بسته کامل آموزشی و خدماتی در حوزه اعتیاد توسط این سازمان در استان گفت: سازمان بهزیستی کشور آمادگی لازم برای ارائه و اجرای خدمات نوین پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پر خطر در سیستان و بلوچستان را دارد.
مدیرکل بهزیستی استان هم گفت: در هفته بهزیستی امسال؛ 5 مرکز سرپناه شبانه در برخی شهرهای استان افتتاح می شود که با احتساب 3 مرکزی که در گذشته در این حوزه فعالیت می کرده اند؛ تعداد این مراکز به 8 مرکز در استان افزایش یابد.
سراوانی افزود: با ایجاد و توسعه این مراکز؛ شیوه اعتیاد از تزریق به مصرف تغییر کرده و باعث کاهش رفتارهای پرخطر در این حوزه شده است.
وی همچنین از ارائه خدماتی نظیر مشاوره و اطلاع رسانی؛ آموزش؛ پیشگیری؛ و ویزیت رایگان در این مراکز خبر داد.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: افتتاح ، مرکز ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار