اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش متوسط مصرف انرژی برای فعالیت های اقتصادی کل جهان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "آرستکنیکا،" گزارش "اداره اطلاعات انرژی آمریکا" نشان داد جهان به طور متوسط از نظر مصرف انرژی برای انجام فعالیت های اقتصادی بهتر شده است.

در گزارش این اداره "شدت انرژی جهانی" اندازه گیری شده است؛ یعنی تعداد "یکای بریتانیایی حرارت" استفاده شده برای هر واحد تولید ناخالص داخلی. این کاهش مصرف انرژی برای فعالیت های اقتصادی بدان معنا نیست که جهان در کل از انرژی کمتری استفاده می کند؛ بلکه نشاندهنده آن است که فعالیت های اقتصادی سراسر جهان کارآمدتر شده است.

"اداره اطلاعات انرژی آمریکا" اعلام کرد: "شدت انرژی جهانی" در 25 سال گذشته بین سالهای 1990 تا 2015، حدود یک سوم کاهش یافته است. شدت انرژی تقریبا در همه مناطق جهان از کشورهای توسعه یافته گرفته تا کشورهای در حال توسعه، با کاهش همراه بوده است.

براساس داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) از کشورهای خارج این سازمان کارآمدتر بوده اند. کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اغلب ساختمانهایی جدیدتر با انرژی های کارآمدتر دارند. این کشورها همچنین وسایل تنظیم بهره وری سوخت دارند که کشورهای فقیرتر آنها را در اختیار ندارند. دولت های ملی و محلی کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هزینه لازم برای استفاده از وسایل تنظیم بهره وری سوخت را فراهم می کنند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین اعلام کرد: اما بزرگترین دلیل کاهش شدت انرژی در کشورهای عضو این سازمان این است که آنها به اقتصاد مبتنی بر خدمات بیشتر وابسته هستند تا اقتصاد مبتنی بر تولید بیشتر. اقتصادهای مبتنی بر تولید بیشتر، در مقابل انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند.

این سازمان همچنین سطح "بهره وری انرژی" را نیز اندازه گیری کرد که معکوس شدت انرژی است؛ یعنی اندازه گیری واحدهای بهره وری اقتصادی برای هر واحد انرژی مصرف شده.  در 25 سال گذشته، جهان شاهد افزایش چشمگیر بهره وری انرژی بوده است. چین با افزایش 133 درصدی بهره وری انرژی بین سالهای 1990 تا 2015، در صدر جدول قرار دارد. آمریکا نیز در این مدت با افزایش 58 درصدی بهره وری انرژی همراه بوده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سازمانی بین المللی و دارای 34 عضو است که اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار