معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توجه به مسابقات علمی و عملی هنرستان ها موضوعی است که باید در دستور کار مدیران ما باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رمضان نیری در نشست خبری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: توجه به مسابقات علمی و عملی هنرستان ها موضوعی است که باید در دستور کار مدیران ما باشد.

وی به لزوم توجه به تقویم آموزشی ومداخلات موثر مدیریتی در موضوعاتی مانند کنکور و المپیادهای علمی اشاره کرد و گفت : توجه به مسابقات علمی و عملی هنرستان ها موضوعی ست که باید در دستور کار مدیران ما باشد ,به منظور فراهم نمودن زمينه هاي مساعد و لازم براي حضور گسترده دانش آموزان و هنرجويان دوره دوم متوسطه در عرصه پژوهش، نوآوري، ابتكار و اختراع، و همچنين تبليغ، ترويج و تعميق روحيه پژوهش و نوآوري در بين آنان، رشد كمي و كيفي طرح ها ، بخش دانش آموزي هجدهمين جشنواره جوان خوارزمي در سال تحصيلي جاري برگزار خواهد شد.

وی بااشاره به اهمیت نظام هدایت تحصیلی در سال آتی تحصیلی ، با بیان برخی از چالش ها و مشکلاتی که پیش روی اجرای این طرح وجود دارد گفت : باید با زمینه سازی مناسب در مسیر اجرای این هدف نظام تعلیم و تربیت بتوانیم اهدافی را که مدنظر داریم به شکل خوبی محقق کنیم.

نیری دو جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی را دو شاخص مهم علمی و پژوهشی دانش آموزی در استان دانست و گفت : علیرغم مشکلات مالی که ادارات آموزش و پرورش ما با آن دست و پنجه نرم می کنند اما نباید از حمایت کردن دانش آموزان شرکت کننده در این فرآیندها دست نکشیم تا باز هم همچون سال گذشته شاهد درخشش دانش آموزان استان در این دو جشنواره باشیم استان خراسان رضوی در سال های اخیر با داشتن چندین طرح برگزیده در جایگاه اول تا سوم کشور قرار داشته است

گفتنی است رتبه های اول تا سوم جشنواره جوان خوارزمی به عنوان استعداد برتر شناسایی شده و می توانند از تسهیلات و حمایت های بنیاد ملی نخبگان استفاده نمایند .

همچنین برگزیدگان کشوری جشنواره جهت شرکت در کنکور سراسری و همچنین طی دوره خدمت سربازی از امتیازات ویزه ای برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.