رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر در کشور شاهد نوعی چالش فوتبال ستیزی هستیم و باید تلاش کنیم فضای ملتهب فوتبال را آرام کنیم، و تا جائی که می‌توانیم بدگمانی و بدگفتاری را در عرصه فوتبال از بین ببریم و همواره مباحث به گونه‌ای جدی و مستند مطرح شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مهدی تاج با اشاره به جایگاه مناسب فوتبال در کشورمان اظهارداشت: کشور ما در ورزش فوتبال شرایط خوبی دارد و در حال حاضر در رده سنی بزرگسال رتبه نخست قاره آسیا است و لیگ برتر ما نیز در رتبه دوم آسیا قرار دارد.

وی افزود: فوتسال ایران نیز در رده پنجم دنیا است و فوتبال ساحلی ایران نیز در رده ششم جهانی قرار دارد، فوتبال بانوان نیز در قاره آسیا در جایگاه نخست قرار دارد که مجموعا فوتبال ایران در شرایط بدی نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت با وجود شرایط مناسب فوتبال کشورمان این رشته همچنان با چالش‌هایی روبه‌رو است  ضرورت دارد که تلاش کنیم این چالش‌ها را به نوعی مدیریت و فضا را آرام تر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور شاهد چالش فوتبال ستیزی هستیم و باید تلاش کنیم فضای ملتهب فوتبال را آرام کنیم، و تا آن‌جا که می‌توانیم بدگمانی و بدگفتاری را در عرصه فوتبال از بین ببریم و همواره مباحث و انتقادات به گونه جدی و مستند مطرح شود؛ فضای ملتهب به فوتبال ضربه می‌زند.

تاج با اشاره به تمایل خود و مجموعه فدراسیون فوتبال برای مبارزه با فساد تاکید کرد: اگر فسادی نیز در عرصه فوتبال وجود داشته باشد ما علاقمندیم با آن مبارزه کنیم البته این مسئله فوتبال ستیزی که بیان شد را نمی پسندیم و باید این پدیده باید از بین برود.

وی با اشاره به گستردگی فوتبال در کل جهان گفت: پدیده جهانی فوتبال قابل جایگزینی با پدیده دیگری نیست و بخش عمده ای از اخبار و گزارش‌های رسانه‌ها را خبرهای فوتبالی به خود اختصاص داده است و با این حجم اثرگذاری نمی توان چیز دیگری را جایگزین فوتبال کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تمامی رقیبان ایران در  فوتبال در حال آماده سازی خود  هستند و خرج زیادی نیز برای آمادگی خود می‌کنند و ما نیز باید برای المپیک و افتخار آفرینی تیم‌ها خودرا آماده کنیم؛ در مرحله بعد نیز باید برای مقدماتی جام جهانی آماده شویم.

وی افزود: حضور در جام جهانی برای ما بسیار مهم است و حتما باید در جام جهانی حضور داشته باشییم چراکه آنقدر که مردم ما از این مسئله ورود به جام جهانی خوشحال می‌شوند از چیز دیگری خوشحال نمی‌شوند و تمامی مردم از این موضوع خوشحال می‌شوند.

تاج به برگزاری مسابقه فینال جام حذفی در خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: تلاش ما این است که هرسال فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود و این تجلیلی از مردم مقاوم خرمشهر است البته مردم خوزسان در زمینه فوتبال نیز دین خود را ادا کرده اند.

وی افزود: حضور تعداد زیادی از بازیکنان خوزستانی در تیم ملی فوتبال کشورمان و تیم ملی جوانان و فوتبال ساحلی و همچنین فوتبال بانوان نشانه سهیم بودن خوزستانی‌ها در فوتبال کشورمان است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با بیان اینکه برنامه داریم برای حمایت از فوتبال بانوان وارد صحنه شویم گفت: فدراسیون فوتبال در لیگ سال آینده به جای سهم 5درصدی خود از بودجه باشگاه‌ها 3 درصد دریافت می‌کند و باشگاه‌ها نیز دو درصد بقیه را در زمینه تشکیل تیم بانوان هزینه کنند.

وی همچنین گفت: فدراسیون باید در سال آینده موضوع درآمد زائی را مورد توجه قرار دهیم چرا که تیم‌های ما در زمینه درآمد زائی وضعیت مناسبی ندارند.

تاج گفت: برای مثال در لیگ قبل سهراب بختیاری زاده تیم پویا و جوانی را تشکیل داد ولی متاسفانه با مشکل مالی مواجه بود که می توان با برنامه ریزی این مشکلات را کاهش داد.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.