برپایی اولین مدرسه سلول های بنیادی و استفاده از فناوری نانو در صنعت برق آبی کشور مهم ترین اخبار این هفته معاونت علمی فناوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان استفاده از فناوری نانو در صنعت برق آبی کشور، معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق بازار مشترک بین المللی و برپایی اولین مدرسه تابستانی سلول های بنیادی و طب بازساختی از مهم ترین اخبار معاونت علمی در هفته گذشته بود.

 نمک زدایی آب‌های زیر زمینی روشی برای مقابله با خشکسالی

حسینعلی بهرامی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب خشکسالی فرسایش و محیط‌‌ زیست معاونت علمی گفت: کشورمان متاسفانه  در کمربند خشک زمین قرار گرفته است و میزان دریافت نزولات آسمانی یک سوم متوسط دنیابوده.

که از نظر منطقی ابتدا باید نسبت به استفاده بهینه از منابع موجود اقدام کنیم، یعنی نیازمند فناوری‌های مدیریت آب هستیم  و از طرف دیگر به دلیل کمبود ذاتی آب بایستی دستیابی به منابع جدید اعم از نمک‌زدایی و انتقال بین حوزه‌ای را نیز مدنظر داشته باشیم . 

استفاده از فناوری نانو در صنعت برق آبی کشور

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه نانوگفت: معرفی ظرفیت‌های موجود برای حمایت مادی و معنوی از پروژه‌های نانو، تجارب موفق ایران و جهان در بهره‌برداری از فناوری‌های نانو در صنعت برق و انرژی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های به کارگیری فناوری‌نانو در صنعت برق و انرژی، توسعه به کارگیری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، برقراری ارتباط و تبادل نظر میان صاحب‌نظران حوزه برق و انرژی و فناوری‌نانو، تشویق پژوهشگران حوزه نانو برای فعالیت در زمینه‌های برق و انرژی از کاربرد نانو در صنعت برق است. 

ترویج سبک زندگی اسلامی توسط شرکت دانش بنیان

حجّت الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بِنیسی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: بازی یارانه ای  عملیات انهدام 2 به  عنوان رسمی‌ترین بازی  تولیدشده به منظور معرّفی و نهادینه‌سازی شیوه و سبک اسلامی ایرانی و فرهنگسازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان است که داستان آن در یک تمدّن فرضی و بسیار زیبا روی داده که هم‌اکنون در کشور نزدیک به 18 میلیون بازی‌باز (Gamer) داریم که قریب به 2 ساعت از شبانه‌روز را برای بازی وقت می‌گذارند و قاعدتا زمان این افراد در طول ماه با بازی‌هایی پر می‌شود که دشمنان اسلام و انقلاب آن‌ها را به وجود آورده‌‌اند.

معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق بازار مشترک بین المللی

علی اکبر صادق پور مشاور و کارشناس پارک علم و فناوری حوزه مدیریت تکنولوژی گفت: در  استان خراسان رضوی 135 شرکت دانش بنیان تقاضای تأییدیه و استفاده از تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری کردند که در این میان در حدود 100  شرکت تقاضایشان بررسی شده و صلاحیت های لازم را کسب کرده که توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری با هدف افزایش ارتقای  سطح علمی کارشناسان این شرکت ها صورت گرفته و این امر با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال رشد است.

برپایی اولین مدرسه تابستانی سلول های بنیادی و طب بازساختی

حجت الله عباس زاده دبیر اجرایی اولین مدرسه تابستانی دانشجویی سلول های بنیادی  گفت: این مدرسه به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه که علاقه مند به مباحث سلول های بنیادی و تکنیک های آزمایشگاهی در این زمینه بوده  برگزار می شود و  این دوره به صورت کاملاً عملی و در قالب گروه های چند نفره از 30 مورداد تا سوم شهریورماه به مدت 5 روز است.

  اهدای سلول های بنیادی خونساز با حمایت معاونت علمی

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی گفت: به شکل گسترده در حوزه علوم سلولی را داریم و می‌بایست سرمایه گذاری لازم در بخش هایی که به بازار نزدیک تر هستند صورت می پذیرد که اولین آیین نامه سلول، بافت و ژن درمانی و همچنین آیین نامه مراکز اهدای سلول های بنیادی خونساز تا کنون با پیگیری ستاد سلول های بنیادی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.