معاون امور بین‌الملل معاونت علمی فناوری گفت: استفاده از پتانسیل ایران و بلغارستان هدف اصلی تشکیل کارگروه مشترک بین دو کشور بوده و معاونت علمی فناوری از این موضوع حمایت می کند.

علی مرتضی بیرنگ معاون امور بین‌الملل معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پتانسیل فوق العاده از نظر نیروی انسانیکشور اۍهار داشت 32 میلیون جوان بین سنین 20 تا 40 سال و 5 میلیون دانشجو سرمایه‌های کشور بوده که در حال حاضر چهارمین کشور از نظر تولید فارغ التحصیلان رشته مهندسی در دنیا هستیم و بعد از چین، هند و روسیه تعداد فارغ التحصیلان ما معادل کشور امریکا است.

وی ادامه داد: در ایران بازار مناسبی برای رویدادهای کارآفرینانه و شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و هم اکنون بیش از دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند. به طور کلی در حوزه‌هایی همچون نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی، فناوری اطلاعات و سلول‌های بنیادی پیشرفت فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم و بزرگترین شرکت‌ها در این حوزه‌ها در منطقه متعلق به ایران است.

بیرنگ عنوان کرد: پیش بینی این است که تا سال آینده بازار تجارت الکترونیکی به 80 میلیارد دلار برسد، در واقع بیش از 50 درصد کاربرهای اینترنت در خاورمیانه افراد ایرانی هستند و بیش از 50 میلیون تلفن هوشمند در دست مردم ایران است. تمام این موارد پتانسیل‌هایی است که در کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از پیشنهاد طرف بلغاری برای تشکیل "گروه‌ کاری مشترک" در حوزه علم و فناوری برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها استقبال کرد و گفت: می توانیم بهترین افراد و شرکت‌های خصوصی خود را برای همکاری در پروژه‌های خاص بخصوص حوزه‌های نانو، بیو ،آی سی تی به شما معرفی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار