معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مدلی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر طراحی کردیم که این مدل در چهار شهرستان در حال اجرا است.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:بیماری های غیرواگیر ریشه در رفتار مردم دارد و سالانه بیشترین علت مرگ و میر در دنیا را به خود اختصاص می دهد به طوری که این بیماری ها هر سال جان 38 میلیون نفر را در دنیا می گیرد.

وی با اشاره به اینکه 17 هزار مورد مرگ و میر مربوط به سکته های قلبی و مغزی است، ادامه داد: حدود 70 الی 80 درصد علت مرگ به بیماری های غیرواگیر اختصاص دارد. از همین رو داشتن برنامه ای برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها ، ضروری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: سازمان ملل متحد از چند سال قبل برنامه ای را تدوین کرده تا تمام کشورها در جهت پیشگیری از بیماری های غیرواگیر گام بردارند. در همین راستا مدلی در چهار شهرستان کشور در حال پیاده سازی است.

سیاری بیان کرد: طرح تحول سلامت نیز به گونه ای طراحی شده که پاسخگوی این نیاز باشد به گونه ای که جمهوری اسلامی ایران در 14 شاخص، در جهان دوم و در منطقه اول شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.